Avatar billede thomzen Nybegynder
30. marts 2009 - 20:12 Der er 6 kommentarer

Outlook er ikke glade for de danske Æ, Ø og Å...

Hejsa!

Jeg har et problem med Microsoft Outlook..
Jeg har en vista maskine, med Microsoft Outlook 2007 på...
De første mails jeg sendte og modtog, var de danske tegn godt nok med, nu har installationen kørt en lille måned, og for cirka en uge siden (er ikke præcis sikker på hvornår), begyndte maskinen at lade være med at skrive alle de danske tegn, så mine mails istedet ser således ud: lik p� nedenst�ende link for at se din v�g eller for at skrive p� Mettes v�g:

-Når jeg skriver en mail, så fremgår tegnene godt nok, men så snart den så er sendt, så er det underlige tegn folk modtager (eller hvis jeg sender til mig selv....) c;")

Håber der sidder en der har prøvet samme, eller har løsningen til det?
Avatar billede zips Juniormester
30. marts 2009 - 21:18 #1
Se om du har de rigtige indstillinger i din outgoing mail
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc179149.aspx
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. marts 2009 - 00:15 #2
Der er flere, der har meldt dette problem, godt nok i Outlook 2003, men årsagen er sikkert den samme.
Årsagen har vi vist aldrig fået afklaret, men den sidste fik klaret sit problem, ved at omdøbe brugerprofilmappen under brugere.
Prøv det, og se om ikke det også løser dit problem.
/ptj_11
Avatar billede thomzendk Novice
03. april 2009 - 08:19 #3
Mine udgående indstillinger står "desværre" rigtigt nok.. ;(

ptj_11, er det hele windows brugerprofilmappen der skal omdøbes, eller hvad tænker du på? c;")

Beklager det langsomme svar, men stod lige i en flytning.. ;)
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. april 2009 - 08:21 #4
Hov, jeg havde ski glemt min email adresse, så er vist kommet til at lave en ny bruger.. ;/
Men det er godt nok mig der har testet overstående.. ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. april 2009 - 20:16 #5
Den profilmappe, der er tale om, er mappen, som oprettes første gang du logger på en Windows XP-2000-Vista installation.
Hvis du kører XP, så skal du starte med at bede Windows om at vise skjulte filer og mapper.
Dobbeltklik på "denne computer" gå i "Funktioner" vælg "Mappeindstillinger"/fanebladet "Vis". Her sætter du markering i linien "Vis skjulte filer og mapper".

Herefter opretter du, hvis du ikke allerede har en, en administratorprofil til at logge på din maskine med.
Deteder betyder noget er, at du er nødt til at logge på med en anden bruger, som har administrative rettigheder på maskinen, for at få lov til at omdøbe din brugerprofilmappe, som ligge på følgende adresse:
"C:\Documents and Settings\"Brugernavn

Hvis dit brugernavn i det daglige er "Thomzen", ser stien altså sådan ud:
C:\Documents and Settings\Thomzen.

Denne mappe "Thomzen" omdøber du, logger af maskinen, logger på igen, med din oprindelige brugerprofil, altså "Thomzen".
Dette tvinger Windows til at oprette din profilmappe fra bunden af.

Dette betyder altså også, at du skal sætte din mailkonto op igen, så det er klogt, at have alle oplysninger klar, inden du går i gang.
Du har altså ikke mistet noget, da alle dine gamle relationer er bevaret i din gamle, nu omdøbte profilmappe.

Hvis alt dette går op i en højere enhed, så kan du nu importere dine gamle mails og dit adressekartotek fra din gamle outlook.pst-fil.
Herefter er du kørende igen, og sansynligvis (næsten med garanti) er du sluppet af med dine problemer.

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. april 2009 - 20:19 #6
PS.

Når jeg strater med dette "Hvis du kører XP", så er det fordi, jeg ikke er helt familiær med Vista. Det kan godt være, at det ser ligesådan ud i en Vista, men jeg har ingen sikker viden om dette.
/ptj_11