Avatar billede bas Forsker
27. marts 2009 - 17:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2003 - undgå kvitteringsmails

Hej

Spørgsmålet herunder knytter sig til Outlook 2003.

Jeg har et spørgsmål, der handler om at kunne se, om en mail er leveret og læst. Jeg er med på, at det bl.a. handler om at sætte flueben ud for Anmod om kvittering osv.
Jeg har også omsider fundet ud af, hvordan man får fanebladet Registrering frem i mails under Sendt post.
Man skal altså først markere de kvitteringsmail man får i Indbakken som læst.

Så langt så godt. Men kan man helt undgå at modtage disse kvitteringsmails og på en eller anden måde sætte dem til automatisk at være sat som læst, uden at man modtager dem i indbakken? Jeg vil jo gerne fortsat kunne spore dem under fanebladet Registrering under Sendt post.

Kan man alternativt oprette en regel, der automatisk sætter kvitteringsmails som læst med det samme og flytter dem til en mappe man f.eks. kalder kvitteringer?

Spørg endeligt, hvis noget skal uddybes / forklares nærmere.

Kort fortalt handler det om, at jeg vil undgå at modtage kvitteringsmails, men gerne vil kunne spore afsendte mails.

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
28. marts 2009 - 13:18 #1
Hej

Jeg er kommet i tanke om, at man jo bare kan oprette en
regel, der automatisk flytter mails med teksten Leveret: eller Læst: i emnefeltet over i en anden mappe man f.eks. kalder Kvitteringer.

På den måde slipper man i hvert fald for, at disse kvitteringer havner i indbakken.

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
29. marts 2009 - 14:15 #2
Lige for en ordens skyld:

I den regel man opretter for kvitteringerne bør man også
tilføje teksten Relæsendt: der, hvor man angiver, hvad der skal
stå i emnefeltet som betingelse for, at mailen automatisk flyttes til den mappe, man har angivet.

I mailen med teksten Relæsendt: i emnefeltet står der i Outlook:

"Leveringen til disse modtagere eller distributionslister er fuldført, men der blev ikke sendt meddelelse om leveringen fra destinationen: (mailadresse)".

Det er hermed noteret i min vejledning ;-)

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
13. april 2009 - 10:32 #3
Lukker.