Avatar billede jens Nybegynder
18. december 1999 - 22:03 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

ASP og PWS og Dreamweaver

Jeg laver noget asp i DW og vil så se det i min PWS på Win98,,, men jeg får kun koden at se !!

Ved godt at det er fordi jeg ikke kører på (PWS)serveren,, men hvordan fa'en får man fortalt DW at der er en server og at den skal bruge den, så jeg kan se asp-siderne ??

har ikke det prob. med FP og HS....

nogen hjælp - please !! :-)
Avatar billede skjoldby Nybegynder
19. december 1999 - 01:28 #1
Mener du når du trykker f12 (for preview)? Det er selvfølgelig et problem, da den dreamweaver åbner harddiskens sti og ikke PWS(serverens) stien.

Jeg gør det at jeg gemmer mit dokument og åbner det fra explore med serverstien.
Jeg tror ikke der er en smartere måde ihvert fald i DW2 måske i 3'eren. Den har jo forbedret asp og php funktioner.

skjoldet
Avatar billede jens Nybegynder
19. december 1999 - 15:14 #2
Jeg bruger også det med serverstien lige nu, men det må da kunne laves nemmere ! Jeg bruger DW3, har hentet den som trial på deres site.

Der er noget med at den kan indstilles til noget local server,, men det er lige meget hvad jeg gør, så viser den bare koden på asp siderne - fordi den laver harddiskens sti.

Mærkeligt at et ellers så godt prog. ikke kan klarer det - eller kan det ??
Avatar billede skjoldby Nybegynder
20. december 1999 - 12:39 #3
OK.
Hvad sker der hvis du definere en site (F5).
og i local info under local root folder skriver din serversti?

Lige nu sidder jeg på en mac, så jeg kan ikke selv teste det før jeg kommer hjem.

skjoldet
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
27. december 1999 - 14:18 #4
Hej Jens !!!
Hvis du bruger en database skal du først fortælle windows hvor databasen ligger og hvad den hedder(i kontrol-panel, ODBC-ikonet, vælge system DSN, give din database et nickname osv.)

Problemet kan også godt være at dit bibliotek ikke er kendt af PWS, prøv at lægge asp-siderne i C:\inetpub\wwwroot og så køre dem derfra.

De venligste hilsner
Dyhrberg
Avatar billede obey Nybegynder
21. februar 2000 - 01:44 #5
Dyrhberg -> Det behøves han da ikke hvis han vil køre med en serverMaph
connection..
Avatar billede hart Nybegynder
26. februar 2000 - 04:29 #6
Hej Jens, jeg mener ikke man kan fortælle DW at den skal bruge en server. Jeg har nemlig selv prøvet det, uden held.
Avatar billede flashit Nybegynder
05. april 2000 - 18:54 #7
Hej Jens,

Det er rigtigt hvad dyhrberg skriver.

For at du kan køre asp sider lokalt på din computer, skal du gøre følgende:

Du skal først installere Personal web server (PWS) på din maskine, den ligger på din win 98 cd rom under d:add-ons\pws
(d:=dit cd rom drev)
Her skal du vælge standard installation.

Der efter skal du åbne din brouwser og skrive http:\\localhost\filnavn.asp

Så virker det.

Hvis du bruger en database i din asp fil skal du først konfigurere din ODBC "sti"

Det gøres under kontrolpanelet, dobbelt klik på 32-bit ODBC - Vælg System-DSN fanebladet og tryk tilføj.
Hvis det er en Acces fil du skal henvise til, vælg Microsoft Acces driver(*,mdb)og tryk udfør.
Datakildenavnet er det filnavn du henviser til i din asp fil.
Tryk på vælg og brows hen til din database-fil - tryk ok og afslut.

Så virker det også men database adgang.

ET LILLE BONUS TRIK:

Når din PWS er installeret skal du åbne den i proces linien, tryk på avanceret og fjern alle de filer den står til at genkende under standartdokumenter.

Derved kan du browse hen til alle de filer du har liggende under C:\inetpub\wwwroot (lidt a´la stifinder)

Så får du ikke mere for de 30 P