Avatar billede bakkers Nybegynder
26. marts 2009 - 21:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

pc dvd drev kan ikke afspille film dvd

Hej

Det dvd drev jeg har i min pc'er kan ikke se de dvd film jeg prøver med.. Den findes slet ikke noget og hvis jeg åbner det drev som er dvd drevet ser det bare ud til der slet ikke er noget på dvd'en.

Det skal siges at jeg kan godt smide spil dvd'er og cd'er i computeren og det kan den læse uden problemer...

Nogle der har en idé til hvad problemet kan være, for jeg vil gerne have det til at virke da jeg bruger den som media center pc i stuen..

Jeg har cyberlink power dvd programmet installeret så den burde kunne afspille film.
Avatar billede haverslev Novice
26. marts 2009 - 21:58 #1
Prøv at bruge Windows media player til at afspille med.
du skal nog have installeret et codec for at se filmene.
Klik på den "blå diskette" for at hente:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. marts 2009 - 22:18 #2
Her er et link til gratis DVD codecs

freewindows
LINK http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339
Avatar billede bakkers Nybegynder
27. marts 2009 - 07:48 #3
Ok det må jeg lige hjem og prøve i aften. Men er det på grund af at mit codex ikke er ordentlig at jeg slet ikke kan se noget når jeg går ind på dvd drevet i stifinderen?
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 07:57 #4
MichaelWJ-IT > du læser stadig ikke folks lagte links :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. marts 2009 - 14:15 #5
sorry forkert link..

Her er et link til gratis DVD codecs fra Etresoft
LINK http://www.brothersoft.com/downloads/codec-dvd-decoder.html
Avatar billede bakkers Nybegynder
27. marts 2009 - 14:36 #6
nu har jeg prøvet at installere det free codex og det gør ingenting. Jeg kan stadig ikke se at der skulle v¨re noget på dvder jeg smider i drevet...
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 16:32 #7
To ting du lige skal prøve.
har du kunne se DVD film før i det drev ?

1.
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.

2.
Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfror DVD/CD-drev
H-klik på dit DVD/CD-drev og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere det igen.
Avatar billede bakkers Nybegynder
27. marts 2009 - 17:55 #8
hmm nu har jeg prøvet begge forslag og det hjælper ikke.. Jeg kan ikke huske at jeg har brugt den til at se dvd på, men det er en media center maskine jeg købte så virker det da som en stor fejl hvis den ikke kan det. Og den kom også med software til at spille dvd'er gennem...
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 18:10 #9
Ikke for at være fræk, men det er dog set før, at man prøver at afspille en DVD i et alm. Cd-drev - det kan man ikke :)

Hvis det er selve programmet der er problemer med, så kunne du jo prøve dette istedet for. Det afspiller stort set alt og har ikke brug for codec til de mest gængse formater
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede bakkers Nybegynder
27. marts 2009 - 18:58 #10
Hej

hehe ja, helt så novice er jeg dog ikke.. Men jeg har lige prøvet at sætte en tom dvd i for at brænde en dvd og det har jeg gjort før, men nu kan den heller ikke se den... Den kan dog stadig læse cd'er...
Er det ikke noget med at det er forskellig læse hoveder eller hvad det nu hedder som læser cd og dvd så måske er det bare dvd delen der er gået i stykker...
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 19:47 #11
DVD Læse/skrive laseren er meget "mindre" i laser strålen.

Måske er din laser snavset, du kan meget meget forsigtig prøve at rengøre den, med en vatpind - men vær forsigtig :)
Avatar billede bakkers Nybegynder
27. marts 2009 - 20:02 #12
Ok den kan jeg måske komme til bare ved at åbne drevet?
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 21:10 #13
Ja, kan dog være lidt "bøvlet" at komme til :)
En vatpind og en lommelygte så er du godt på vej.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. marts 2009 - 21:22 #14
er det en bærbar eller st. computer du har ?
(der er foreskel på bær. og st. CD/DVD-drev)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. marts 2009 - 21:22 #15
( med midre at det er et USB drev du bruger )..
Avatar billede bakkers Nybegynder
27. marts 2009 - 22:12 #16
Det er en stationær computer jeg har.
Avatar billede bakkers Nybegynder
28. marts 2009 - 08:50 #17
Nå jeg har prøvet at rense den uden at det hjalp noget. Måske er den bare stået af.
Hvis i der har skrevet herinde smider nogle svar så får i point.
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2009 - 10:16 #18
Selvfølgelig er der den mulighed, at drevet er stået af.
Men du kunne f.eks lige prøve at tage stikket ud af drevet og starte pc`en op UDEN drevet tilkoblet.
Efter en vellykket start, så slukker du blot pc`en igen og sætter stikket i, starter op og ser om det har givet en effekt.