Avatar billede buh Nybegynder
24. marts 2009 - 18:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken trådløs router skal man købe?

Ja, som topic.

Til et ganske almindeligt hjemmenetværk med 4 computere koblet trådløst på.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 18:44 #1
Avatar billede vand Nybegynder
24. marts 2009 - 19:16 #2
bare find den billigste du kan :P
og hvis du vil ha et gigabit så husk at kigge efter det:P meget simpelt hehe...

men du har højst sandsynlig ikk brug for gigabit da dit internet alligevel ikk er over 100mbit :) og dit netkort passer sikkert heller ikk til 1000mbit...

så find den billigste herinde www.edb-priser.dk eller herinde på eksperten under priser, der finder du også en masse gode ting:)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. marts 2009 - 19:32 #3
"men du har højst sandsynlig ikk brug for gigabit da dit internet alligevel ikk er over 100mbit :) og dit netkort passer sikkert heller ikk til 1000mbit"

Kan jeg ikke få dig til at forklare den for mig, jeg kan ikke forstå at du kan generalisere sådan.
Avatar billede vand Nybegynder
24. marts 2009 - 20:08 #4
jo kan godt prøve :)

hvis din internetforbindelse er hurtigere en 100 mega-bit(hvilket den højst sandsynlig ikk er) så har du gavn af et netkort der går op til 1000 mega-bit, også skal du ha en router der passer til.. men det er mest servere og sådan der bruger så hurtig internet forbindelse og kan forestille mig du ikk har har det og derfor ikk har brug for en bedre router end 100mbit:)... og dem kan du få meget billig..
og det der med at du vil ha flere pcer tilkoblet.. der vil jeg våge og påstå.. at du sagtens kan ha flere computere koblet til samme antenne på routeren... men er ikk helt sikker.. kan finde ud af det til imorn hvis det er :) kan godt lige finde et link til en billig router...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=81311&Specs=true
Avatar billede vand Nybegynder
24. marts 2009 - 20:19 #5
vil lige tilføje at jeg aldrig har brug trådløst fordi jeg sys det er noget langsom lort :)
men det er også lang tid siden jeg har prøvet det :)

er 93% sikker på at du kan bruge samme antenne xD også burde det ikk være noget problem.. så ville jeg bare gå efter den billigste da kvalitet ikk rigtig betyder noget fordi den alligevel står gemt væk:)
Avatar billede aners Nybegynder
24. marts 2009 - 20:19 #6
Apple Airport Express, hvad ellers? ;)

http://store.apple.com/dk/product/MB321Z/A?fnode=MTY1NDA0Mg&mco=MjE0NDc0OQ

Udover en Juniper SSG5 Wireless, er det klar det bedste accesspunkt jeg har haft - (Skiftede SSG5'en pga blæser-larm til en 5GT uden wireless, og så en Airport med 802.11n og Airtunes ved siden af)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. marts 2009 - 21:15 #7
Til Vand

Så er jeg med, hvis du mener den trådløse forbindelse.

Iøvrigt er jeg med så langt at efter min mening er trådløs forbindelse noget man bruger, hvis man ikke kan komme på en ledning.
Lysleder er nu nummer et på en 50/50 forbindelse.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. marts 2009 - 14:25 #8
hvis du har en 50/50 burde du vælge en airport extreme, el. en linksys wrt610n, de kan håndtere de hastigheder.
og det som jeg synes er fedt ved 610n'eren er at du kan uploade dd-wrt software på den.

men ja, personligt så vil jeg også helst have et kabel på en 50/50 linje, dog kun på den stationære, ikke på den bærbare, el. er pointen ligesom væk.

linksys wrt610n

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=465830&searchArea=&Soegeord=

airport extreme

http://store.apple.com/dk/product/MB763Z/A?fnode=MTY1NDA0Mg&mco=NDE4NDQ3OA
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. marts 2009 - 14:27 #9
ov, bare lige for god ordens skyld.
begge routere er med 2 antenner, 1 a/b/g og 1 N, så dit netværk bliver ikke sløvet ned fordi en af dine venner kommer med en gammle bærbar og kobler på dit netværk med en ældre standard.

men alt det kan man læse mere om på deres hjemmesider.