Avatar billede damgaard95 Nybegynder
24. marts 2009 - 16:59 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Lager programmer

hej jeg skal bruge et gratis Vare/ordre programmer
ved ikke hvad for et jeg skal bruge
Avatar billede agercon Nybegynder
24. marts 2009 - 23:56 #1
Jeg kan anbefale to, men de er begge økonomisystemer og har begge en begrænsning på 300 posteringer i den gratis udgave.

Summasummarum er et enkeltbrugersystem til Microsoft Windows og kan fås i en prøveudgave med maksimalt 300 posteringer i alt. Betalingsløsning fra 980,- ekskl. moms.

Summasummarums hjemmeside: http://www.summarum.dk/

SALDI er et flerbrugersystem og webbaseret, så er uafhængig af styresystem. Gratis udgaver er dog begrænset til en enkelt bruger og 300 årlige posteringer. Betalingsløsning fra 45,- om måneden (540,- om året).

Gratis SALDI-løsning: http://www.saldi.dk/gratislosning

En anden måde at benytte SALDI helt gratis på, er at installere det på en Linux-maskine, da det er Open Source. SALDI kan hentes med FTP fra adressen ftp://ftp.saldi.dk/saldi/v2.0/

For en god ordens skyld vil jeg gøre opmærksom på, at jeg er tilknyttet SALDI-projektet.
Avatar billede damgaard95 Nybegynder
25. marts 2009 - 16:24 #2
tak får svaret
Avatar billede damgaard95 Nybegynder
25. marts 2009 - 16:30 #3
hej jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre, der kommer bare noget op og der står ikke hvad jeg skal gøre.
Hilsen Martin
Avatar billede agercon Nybegynder
26. marts 2009 - 11:04 #4
Hvis det er SALDI, så er brugervejledningen her:

  http://www.saldi.dk/dok/

Der skulle også komme lidt vejledning i en email.
Avatar billede damgaard95 Nybegynder
26. marts 2009 - 15:41 #5
tak nu virker det, men jeg vil helst have et program til computeren ellers var det godt.
Avatar billede agercon Nybegynder
26. marts 2009 - 19:12 #6
Vi arbejder på at have en løsning til Microsoft Windows på plads inden sommer, hvor SALDI vil kører i en virtuel maskine. Men det løser selvfølgelig ikke dit behov nu og her.
Avatar billede damgaard95 Nybegynder
27. marts 2009 - 14:33 #7
Kender du ikke flere programmer
hvor man kan taste vare ind hurtigt og få printet det ud bag efter.
Avatar billede agercon Nybegynder
27. marts 2009 - 14:47 #8
Nej, ikke som skal være gratis.

Men det vil være lettere at hjælpe, hvis du mere præcist skrev, hvad du skal bruge det til. Hvilke arbejdsgange, du har tænkt dig.

Det kunne være et lille databaseprogram eller regneark, kan være løsningen til dit behov.
Avatar billede damgaard95 Nybegynder
29. marts 2009 - 17:12 #9
jeg skal bare have et program der kan visse hvad jeg har på lager
Avatar billede agercon Nybegynder
30. marts 2009 - 10:51 #10
Så er et regneark det letteste.

Hvis du har Microsoft Office, så brug Excel.

Ellers hent OpenOffice.org gratis og brug Calc:
http://da.openoffice.org/

A-kolonnen: Varenummer
B-kolonnen: Varenavn
C-kolonnen: Antal på lager

Når du køber varer, så ligger du til på "Antal på lager". Når du sælger varer, så trækker du fra.

Hvis du vil have det lidt mere avanceret, så brug to ark i samme dokument, hvor det første er som angivet ovenfor. Og det andet angiver køb og salg. Her skal kolonnerne så være:
A-kolonnen: Dato
B-kolonnen: Leverandør/kunde
C-kolonnen: Fakturanummer
D-kolonnen: Varenummer
E-kolonnen: Antal varer (plus ved indkøb, minus ved salg)

Så skal C-kolonnen "Antal på lager" i det første ark, så være summen af alle de antalvarer (E-kolonnen), som svarer til Varenummer (D-kolonnen).

Hvis du ikke starter med et tomt lager, så skal hver vare på lager først tilføjes som ved køb og i stedet for fakturanummer angives blot "Primostatus".
Avatar billede agercon Nybegynder
06. april 2009 - 13:38 #11
Jeg har udarbejdet et regneark i OpenOffice.org Calc, som måske kan bruges. Det er frigivet som Public Domain, så alle og enhver kan bruge, ændre og dele det med andre, som de har lyst til:

  http://www.agercon.dk/hent/agerlager-0.10.ots

Vejledning findes under Filer -> Egenskaber ... og fanen Beskrivelse. Kopiér det eventuelt over i Notesblok, så du kan læse vejledningen, mens regnearket prøves af.