Avatar billede larsbb Nybegynder
24. marts 2009 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Print af mappeindhold til tekstfil

Det er muligvis simpelt, men efter en god tid på google og egenforsøg via commandoprompten, måtte jeg give op.

Jeg har en mappe, der indeholder 200 undermapper. Jeg vil gerne have listet disse mapper i en f.eks. tekstfil. Jeg har forsøgt med denne commando:

dir myfolder >listmyfolder.txt

men denne mappe jeg har ligger på et netværksdrev og når jeg forsøger at tilgå det netværksdrev via commandoprompten kommer den med en "CMD understøtter ikke UNC-Stier som aktuelle mapper".

Er der en anden nem måde, at få udskrevet disse mappers navn til en tekstfil, hvis man gerne vil undgå, at kopiere-paste hvert enkelt navn ind i filen?
Avatar billede cmoz Praktikant
24. marts 2009 - 15:28 #1
Du mapper bare stien op som et netværksdrev:

net use z: \\minserver\mitshare

også kan du i cmd tilgå z:\
Avatar billede cmoz Praktikant
24. marts 2009 - 15:28 #2
eller 'net use * \\minserver\mitshare' så finder den næste ledige drevbogstav
Avatar billede larsbb Nybegynder
24. marts 2009 - 15:35 #3
Nice, det hjalp mig da det første skridt af vejen :)

Når jeg skriver:

dir myfolder >listmyfolder.txt

Får jeg fint nok oprettet en tekstfil, men den indeholder blot:

Disken i drev P er share
Diskens serienummer er 140E-04E7

Indhold af P:\

What to do?
Avatar billede cmoz Praktikant
24. marts 2009 - 15:43 #4
prøv med dir /s

/s lister undermapper
Avatar billede larsbb Nybegynder
24. marts 2009 - 15:57 #5
Hmm... virkede ikke. Har også prøvet med andre måder fra Help dir-funktionen. Er der en anden måde?
Avatar billede cmoz Praktikant
24. marts 2009 - 16:28 #6
Hvis du åbner netværksdrevet i Windows Stifinder / Explorer er det så den rigtige mappe, når du kigger i p:\ ?

Det er samme output, bare til skærm, hvisdu udelader >listmyfolder.txt ?

Koncentrer dig evt. om at få kommandoen til at virke, inden du piper det ud til en tekstfil. Det er ikke vigtigt, før du har tilrettet outputtet til at vise det du kan bruge til noget.
Avatar billede larsbb Nybegynder
24. marts 2009 - 18:55 #7
Ah okay... det var bare mig der var en nød. Smid et svar, så du kan få nogle velfortjente point :)
Avatar billede cmoz Praktikant
24. marts 2009 - 19:46 #8
;)