Avatar billede geoman27 Novice
23. marts 2009 - 17:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Profiler og workspaces problem

Jeg har et problem med selve udsenet af Autocad.
Jeg kører med Autocad MEP 2009 sp2
Problemet er:

Fejlen er ikke den samme hver gang, men et eksempel på det kunne være:

1. Når jeg starter Autocad, mangler min menu (files, insert osv.) De er istedet udskiftet med et stort "A", med mulighed for pulldown-menu

2. Jeg mangler alle mine genvejstaster (de små ikoner med eksempelvis "polyline"

3. Jeg har gemt en profil, fra den gang hvor det virkede, og jeg prøver at loade den, og nu får jeg en del af det tilbage (ca. halvdelen af menuerne.

4. Herefter skifter jeg lidt rundt mellem workspaces, for at få det til at virke, og laver diverse kombinationer, med forskellige profiler og workspaces.

5. Virker dette ikke genstarter jeg Autocad og prøver igen.

Men nu virker det ikke mere. Jeg er klar til at fortælle mere, men jeg ved ikke hvad der er vigtigt i denne situation.

Ps. Jeg oplever "Fatal error" ca. 4 gange om dagen.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
24. marts 2009 - 08:04 #1
Jeg kender ikke helt dit program, men prøv dette:
på kommandolinjen skriver du MENUBAR og derefter enter, så kommer der en variabel måske (0), prøv at skifte til "1", så skulle det gerne virke. Du kan jo altid lave den tilbage igen.
Resten har jeg ikke tid til at forsøge mig med lige nu.
Hilsen Kirstineka.
Avatar billede geoman27 Novice
24. marts 2009 - 09:10 #2
Uhm, måske er det mere ligetil, end jeg troede... Jeg prøver det, og så vender jeg tilbage, senere.
Avatar billede dla Praktikant
24. marts 2009 - 11:22 #3
Menulinjen er nem at få vist/ikke vist ved at højreklikke på den lille "Quick access toolbar" allerøverst til venstre, lige til højre for A'et, Show menu bar.

Min erfaring er at det er bedst at bruge workspaces i stedet for profiler. Sæt alt som du vil have det, værktøjslinjer og det hele, dernæst på værktøjslinjen Workspaces laver du din egen workspace, save as, kald den f.eks. dit navn.

Spørg bare om mere, så vi kan få det til at virke.
Avatar billede geoman27 Novice
24. marts 2009 - 11:39 #4
"Quick access toolbar" er kun tilgængelig, hvis man har mere end selve "A'et" i toppen.
Og det der sker for mig er at det hele forsvinder, lige på nær "a'et"
Avatar billede geoman27 Novice
14. december 2009 - 14:04 #5
Det lader til der ikke kommer nogen svar... så jeg lukker den nu