Avatar billede hveden Nybegynder
21. marts 2009 - 16:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows vista.

Jeg har en windows mappe i C drevet der efterhånden er vokset til 16 Gb. Hvorfor er den det?
Jeg har også en windows mappe i E drevet på ca 6 Gb.
kan den slettes?
21. marts 2009 - 19:11 #1
I min 'rå' Vista instalation (med SP1 + opdateringer) er der sammenlagt 10.095 mapper... Sååååå... hvilken af disse mener du her ??? **
Avatar billede Jensen DK Novice
22. marts 2009 - 07:43 #2
Hvad er der i mapperne?????
Avatar billede hveden Nybegynder
25. marts 2009 - 09:12 #3
Det er den mappe der kan ses i stifinder hvor der står windows.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. marts 2009 - 12:55 #4
Du må ikke slette noget i windows mappen, det er hele styresystemet der er installeret der.

hveden! du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede hveden Nybegynder
25. marts 2009 - 14:17 #5
Jeg har ikke helt fundet ud af "Eksperten" så du skal have tak, -
kan du sige mig hvor mange Gb. indeholder windovs mappen normalt?
Og hvorfor skal jeg have en lignende i drev E. ?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. marts 2009 - 06:24 #6
Det ville måske være smart at du hentede det data og billeder som du ikke vil miste, og så geninstallere Vista, men slet windows mappen på E drevet hvis den er ens med den på C drevet,
Man kan ikke sige helt nøjagigt hvor meget windows mappen indeholder,det kommer an på opdateringer der er installeret f.eks SP1, men 16GB lyder af rigtig meget, på min XP fylder den 520MB så din skal nok kun være på ca. 2GB.
26. marts 2009 - 06:33 #7
<silbidor>: Det er Vista der er tale om *S* ...
Avatar billede Jensen DK Novice
26. marts 2009 - 08:02 #8
Larry hvad mener du? se hvad jeg skriver.
Det ville måske være smart at du hentede det data og billeder som du ikke vil miste, og så geninstallere Vista, men slet windows mappen på E
Avatar billede hveden Nybegynder
26. marts 2009 - 16:42 #9
Hej, - hvor meget fylder den, når du højre klikker på egenskaber?
Det drejer sig om Windovs mappen i stifinder C drev..(vista)
26. marts 2009 - 19:03 #10
Min 'standard' instalation af Vista DK - incl alle opdateringer + lidt tilbehørsprogrammer =>

C:\WINDOWS\

~3Gb
~16.000 filer
~1.500 mapper

(Bare for sammenligning...)
Avatar billede hveden Nybegynder
28. marts 2009 - 16:08 #11
Det er ok. hvordan giver jeg point og lukker? håber jeg gør det rigtigt.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. marts 2009 - 16:31 #12
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning