Avatar billede mvbrylle Nybegynder
21. marts 2009 - 12:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

autocad på mac os

Jeg er ikke langt fra at købe en mac-book, men der er lige et par detaljer jeg ikke har helt styr på.

Er der muligt når man kører med windows platform på sin mac, at installere de programmer man ønsker, der kun er kompatible med windows? Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvordan windowsplatformen virker på en mac, ud over det visuelle, og spørgsmålet drejer sig helt konkret om det er muligt at køre autocad på en mac hvis den køre i windows-tilstand

Jeg smider godt med point ud, og håber på en god forklaring/diskussion

Mikael
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
21. marts 2009 - 13:29 #1
Der er en del muligheder.

1: Bootcamp som følger med, kan du installere windows og når du starter computeren kan du vælge at køre ren windows i fuld hastighed.

2: Du kan køre et program som Parallels Desktop, hvor du kører windows i et vindue i mac med stort set 100% hastighed.

3: DU kan vælge programmet CrossOver for mac, med det kan du installere en lang række windws programmer og køre dem direkte i osx.

Så ja du kan sagtens køre autocad på mac.

Her er en hel hjemmeside dedikeret til det:
http://www.autocadformac.com/
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
21. marts 2009 - 13:30 #2
Det var vel egentligt et svar :o)
Avatar billede mvbrylle Nybegynder
22. marts 2009 - 14:43 #3
Tak for det, og i øvrigt en ret overbevisende hjemmeside, jeg tror bare jeg kaster mig ud i det :)