Avatar billede noden Nybegynder
20. marts 2009 - 19:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Intel 1U formfaktor i rack. Hvilket rack?

Jeg skal bygge et lille test-center til eget brug.
Til det har jeg et par Intel 1U servere et par Cisco switches/Routere, KVM og APC UPS.
Måske senere et patchpanel og en PDU. (Alt sammen rack monterbart)

Jeg leder efter et billigt rack skab som ikke giver for meget vrøvl med monteringen af serverne. Om det er fast eller med skinner er ikke så vigtigt. Jeg vil bare helst ikke ud i at skulle bore nye huller i mine rails.
Jeg har set på nogle Belkin skabe og nogle APC skabe som er til at betale. Det er et 42U 19" skab jeg skal bruge.

Hvad kan anbefales?

Jeg har ikke selv nogen erfaring med indkøb og montering af sådan noget så alle hints er velkommen.
Avatar billede aners Nybegynder
20. marts 2009 - 19:32 #1
42 Units? Jeg mener da ellers et std. 1/1 skab er med 46 units - men ligemeget. Hvis du kan få fingrene i et af de ældre HP skabe (dem med lodret åbning af håndtag) er du efter min mening meget godt rustet.
Avatar billede noden Nybegynder
20. marts 2009 - 19:42 #2
Jeg går ud fra at det jeg får flest problemer med at montere, er Intel Serverne. Passer de ordentligt i et HP skab?
Det er følgende chassis:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406262

Ok. det er 42 eller 46U gør mig ikke noget. :)
Jeg ved ikke om 46 er ved at blive standard.

Jeg regner med at købe et nyt uden dør og sidebeklædning.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2009 - 19:54 #3
Racks og de huller der er i vangerne er rimeligt standart. På mit arbejde har vi IBM, HP, Compaq, GPO og APC racks. Vi har HP, IBM og Cisco udstyr. Alt udstyret passer i alle skabene.

Vi benytter udelukkende servere med udtræk og cabel managment. Årsagen til dette er at det går vedligeholde lettere.

Vi er netop begyndt at bruge APC's kube løsning (ja vi har rigtigt mange servere) og spare med denne en del på kølning. APC laver nogle lækre skabe der er 120 cm dybe, det giver god plads til kabler. Desuden fåes deres PDU'er med ampere meter!
Avatar billede noden Nybegynder
20. marts 2009 - 20:39 #4
Ok. Det lyder godt.

Så er jeg ikke så nervøs for at bruge penge på et nyt skab.
APC lader til at have priser som er til at betale.
Passer monteringsskruerne i alle skabene også? Jeg er ikke klar over om det er en standard størrelse der bruges. De fleste producenter lader til at have deres egne.

Jeg har et gammelt Compaq skab men det har en besønderlig indsnævring, som jeg ikke ved om er normal. Jeg har ikke set det før. Den giver mig i hvert fald problemer med montering.

Der er ingen af jer som har erfaring med montering i et Belkin skab?

Jeg holder spørgsmålet åbent weekenden ud for at se om der kommer mere input. Har i mere at tilføje må i gerne det.

james_t_dk, du må gerne lave et svar.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2009 - 21:03 #5
Ja monterings skruer og huller er standart. Jeg har dog oplevet at IBM monterings møtrikker kan være lidt svære at få til at sidde fast fordi IBM som altid har sin egen standart. Men de passer. Udstyr der kun kan monteres i den foreste vange (switche) kan være bagtungt. Hvis du kan bør du købe en hylde til den slags udstyr, for at skåne dit rack og for at lette monteringen for dig selv.
APC levere en pose med Møtrikker og skruer til de skabe vi køber!

Der findes skabe hvor man skal bruge specielle monterings arme for at kunne montere servere.