Avatar billede berliz Nybegynder
20. marts 2009 - 18:15 Der er 3 kommentarer

Firewall - Online-Armor - Vindue popper op: Autorun warning

I 4-5 dage har et vindue spærret for mine videre aktiviteter. Det popper op, hver gang jeg starter PC'en:
Autorun warning: (Vinduet fylder ca. 1/3 af skærmen og har denne tekst. Den kommer selv med de viste spørgsmål og svar):

C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll wants to start automatically with your computer.

Command line: C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll

Which program requested this change?

IEXPLORE.EXE

C:\Programmer\Internet Explorer\

What should I do?

Online Armor does not recognize this object.

> > Så kan jeg vælge at klikke på:  ALLOW - eller:  BLOCK

Men nu har det stået på ved hver opstart af PC'en i en uge. Den glemmer min kommando: Allow.

Kan nogen hjælpe mig ud af denne knibe. Jeg har prøvet flere muligheder, incl. den billige løsning: IGNORE, men intet hjælper.

På forhånd tak.
Avatar billede arkil Nybegynder
22. marts 2009 - 11:17 #1
Husker du at sætte flueben ved "Remember my decision" inde du klikker "Allow".

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

NB. Hvis Malwarebytes Anti-Malware vil genstarte computeren for at fuldføre rensningen så lad den genstarte.
----------------------------------------------------------

Send så Malwarebytes Anti-Malware loggen herind.
Avatar billede berliz Nybegynder
23. marts 2009 - 18:22 #2
Hej arkil.
Jo, jeg har brugt flueben her og der, men næste gang var der igen et irriterende vindue.
Jeg fjernede så Online Armor og prøvede et andet program: Agnitum Firewall.
Men så gik det endnu værre: Besked: "Proxy server closed the connection - disable proxy, Yes? - No?
Ligegyldig hvad jeg valgte, dukkede beskeden op igen.
Da jeg så prøvede at slukke PC'en, dukkede et vindue op med beskeden: nsAppShell: Event Window svarer ikke.
Der kom derefter blank skærm, og jeg måtte slukke på væggen.

Næste opstart foregik normalt, men jeg har ikke kunnet komme på internettet hverken med Int. Expl. eller Firefox. På en eller anden måde er jeg dog kommet hertil og kan skrive denne besked. Men forneden står der: "Udført, men med fejl på siden".

Jeg må nok erkende, at det overstiger mine evner. Jeg har nu besluttet at anskaffe en ny PC med ny "indmad" og vil sørge for at få flyttet data'ene over på den.
Med professionel hjælp skulle det nok lykkes. Og så håber jeg, at problemerne ikke flytter med....
Avatar billede arkil Nybegynder
24. marts 2009 - 13:09 #3
OK, jeg er nu sikker på vi kunne løse problemet med Online Armor.
Den fejl ligger ikke i styresystemet, men lykke til hvis du køber en ny PC.