Avatar billede hkprofil Forsker
20. marts 2009 - 10:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Importere mailadresser

Jeg har kørt Vista og dermed Windows mail. Nu kører jeg Windows XP inkl. Outlook Express. Desværre har jeg opdaget at mit Microsoft Office Home & Student 2007 ikke indeholder Outlook, som jeg helst ville benytte. Derfor må jeg i gang med Express :-(

Jeg gemte mine kontakter på en nøgle og den ligger som "contact" fil. Imidlertid kan jeg ikke importere mine filer. Er der nogen der kan hjælpe?
mvh
Avatar billede b-and Novice
20. marts 2009 - 11:02 #1
Windows mail er Outlook Express i Vista - så de er faktisk identiske i betjeningen.

Det gøres på følgende måde:

I Outlook Express:
Gå i > Funktioner > Konti > Post.
Markér > konti og klik derefter på > Eksporter

Så peger du på det sted du ønsker at gemme dine informationer.  Det kan være på en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.

Har du flere konti, benytter du ovenstående fremgangsmåde på hver enkelt af dem.

Når du så skal have dine konti på plads igen, så går du til din
Outlook Express > Funktioner > Konti > Post.
Klik på > Importer, og find det medie du gemte dine informationer på.
Dobbeltklik på filen, og straks er alle oplysninger sat ind, og du kan atter begynde at sende og modtage post.

Adressekartoteket kan gemmes på samme måde.

Åbne adressekartoteket i menulinjen.
Gå derefter i > Filer > Eksporter > Adresser. Udpeg også her hvor du ønsker at gemme dit kartotek, og navngiv det (et godt valg er adressekartotek). Alle informationer som ligger i kartoteket er nu gemt i denne fil.

Installer igen på følgende måde:
Går i > Filer > Importer > Adresser, find det medie du gemte filen på.
Dobbeltklik på filen, og dit adresse kartotek er atter intakt…
Avatar billede hkprofil Forsker
20. marts 2009 - 11:25 #2
Tak for en flot lang beskrivelse, men jeg forstår ikke helt. Når jeg går i Funktioner - Konti - Adresseliste: kommer følgende muligheder: Active Directory, Big foot Internetadresseliste, VeriSign Internetadresseliste og WhoWhere Internetadresseliste?

Når jeg vælger Importør, får jeg følgende muligheder: Adressekartotek (WAB), Visitkort (vCard) og Andet adressekartotek?
Avatar billede b-and Novice
05. april 2009 - 14:41 #3
UPS - dig havde jeg glemt, sorry…

Lad os gøre det på en anden måde, hent dette program > http://www.outlook-express-backup.com/ < og gem dine Outlook Express mail og adresser via det.

Så kan det ikke blive nemmere.
Avatar billede hkprofil Forsker
05. april 2009 - 15:05 #4
Hej igen
Jeg har i mellemtiden købt Windows Outlook - er det nemmere nu at hente mine kontakter?
Avatar billede b-and Novice
05. april 2009 - 15:19 #5
Så har du fremgangsmåden her > http://support.microsoft.com/kb/291602/da < og om det ene er nemmere eller svære, det ved jeg som ikke… *S*
Avatar billede hkprofil Forsker
06. april 2009 - 08:25 #6
Sorry - men jeg forstår stadig ikke??? Dit seneste link omhandler hvordan jeg importerer fra Outlook Express ?
Avatar billede b-and Novice
06. april 2009 - 10:01 #7
Kan godt forstå at du bliver forvirret - men fremgangsmåden er den samme, da Windows Mail er bygget op på samme måde som Outlook Express.

Så klikker du blot på Windows Mail i stedet…

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA100799191030.aspx?pid=CH102499831030
Avatar billede hkprofil Forsker
07. april 2009 - 20:18 #8
Jeg har printet vejledningen ud og forsøgt at følge den. Men da min "Contack-fil" ligger på min eksterne harddisk som en almindelig fil og nævnte vejledninger henviser til, at man henter data i hhv. Outlook, Outlook Express eller Windows mail og importerer, kommer jeg ikke langt...?
Avatar billede hkprofil Forsker
03. august 2009 - 09:20 #9
Opgiver og går den hårde vej!
Avatar billede b-and Novice
03. august 2009 - 10:53 #10
Dig har jeg glemt sorry.

Hvad mener du med at gå den hårde vej??

Skal du nu ha' gendannet Outlook mail i en ny Outlook??