Avatar billede snakes Nybegynder
20. marts 2009 - 09:13 Der er 5 kommentarer

Explore åbner ikke

Sidder med en kundes computer, XP har de selv geninstalleret og jeg har sørget for at opdatere systemet.
XP kan godt opdateres men ikke åbne selve Internet explore. Hvis jeg prøver dette kommer der
i et splitsekund et vindue op og lukker ligeså hurtigt igen.

Nogen som har lignende problem og eller har en løsning ??

MVH

J.
Avatar billede snakes Nybegynder
20. marts 2009 - 10:04 #1
Og lige en tilføjelse, dette er en hastesag ;-)

J.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2009 - 15:47 #2
Avatar billede snakes Nybegynder
22. marts 2009 - 11:44 #3
Det er IE 7 der er på systemet og derfor kan linket ikke bruges da IE 7 sletter ikke starter op.

Andre bud ??

MVH

J.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2009 - 12:31 #4
Installer en anden browser og åben link?

Ellers afinstaller og reinstaller:

Hvis Windows XP SP2 (Service Pack 2) er installeret på computeren
Hvis Windows XP SP2 er installeret på computeren, skal du fjerne Internet Explorer 7 ved at benytte følgende fremgangsmåde:
Klik på Start, klik på Kør, skriv appwiz.cpl i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
Klik på Internet Explorer 7 på listen Installerede programmer, og klik derefter på Fjern.
Hvis Internet Explorer ikke er vist på listen Installerede programmer, skal du benytte følgende fremgangsmåde:
Genstart computeren i genoprettelseskonsollen. Du kan få flere oplysninger om brugen af Genoprettelseskonsol ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
307654  Sådan installeres og anvendes Genoprettelseskonsol i Windows XP
Skriv følgende kommandoer:

Bemærk! Tryk på ENTER efter hver kommando.
CD ie7\spuninst
batch Spuninst.txt
Tilbage til toppen
Hvis Windows XP SP2 (Service Pack 2) ikke er installeret på computeren
Hvis Windows XP SP2 ikke er installeret på computeren, skal du fjerne Internet Explorer 7 ved at benytte følgende fremgangsmåde:
Klik på Start, klik på Kør, skriv appwiz.cpl i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
Klik på Internet Explorer 7 på listen Installerede programmer, og klik derefter på Fjern.
Hvis Internet Explorer ikke er vist på listen Installerede programmer, skal du benytte følgende fremgangsmåde:
Åbn en kommandoprompt.
Skriv følgende kommandoer:

Bemærk! Tryk på ENTER efter hver kommando.
cd \Windows\ie7\Spuninst
batch Spuninst.txt
Bemærk! ie7 er en skjult mappe.
Hvis det ikke er muligt at fjerne Internet Explorer 7, men mappen Windows\ie7\Spuninst findes, skal du fjerne Internet Explorer 7 i Genoprettelseskonsol. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:
Genstart computeren i genoprettelseskonsollen. Du kan få flere oplysninger om brugen af Genoprettelseskonsol ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
307654  Sådan installeres og anvendes Genoprettelseskonsol i Windows XP
Skriv følgende kommandoer:

Bemærk! Tryk på ENTER efter hver kommando.
CD ie7\spuninst
batch Spuninst.txt
Sæt installations-cd'en til Windows XP i cd-rom-drevet, og genstart derefter computeren.
Udfør en reparation af Windows XP-installationen. Når reparationen af installationen er fuldført, skal du starte Explorer 6 og derefter kontrollere, at programmet kører, som det skal.
Installer Windows XP SP2.
Tilbage til toppen
Installer Internet Explorer 7 igen
Når Windows XP er blevet repareret og kører korrekt, skal du installere Internet Explorer 7 igen. Før du kan installere Internet Explorer 7 igen, skal du have adgang til installationspakken med Internet Explorer 7. Installationspakken er muligvis fortsat gemt på computeren fra første gang, du installerede Internet Explorer 7. Find installationspakken i den mappe, hvor filerne er gemt.

Bemærk! Pakken er muligvis placeret i mappen Temporary Internet Files.

Hvis du ikke kan finde installationspakken med Internet Explorer 7, kan du hente pakken på følgende Microsoft-websted:
http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/downloads/default.mspx Du skal have adgang til en webbrowser, der fungerer, før du kan hente installationspakken på Microsoft-webstedet. Hvis Internet Explorer 6 ikke kan køre på computeren, når du har fjernet Internet Explorer 7, har du ikke adgang til at hente installationspakken med Internet Explorer 7. Det er derfor nødvendigt at hente installationspakken med Internet Explorer 7 på en computer med en velfungerende webbrowser. Du kan derefter installere programmet på den computer, der skal repareres, fra den installationspakke, du har hentet, ved hjælp af et delt netværksdrev. Hvis du ikke har adgang til et delt netværksdrev, kan du kopiere installationspakken med Internet Explorer 7 til en cd, som derefter kan bruges i den anden computer. Installer derefter Internet Explorer 7 på den første computer ved hjælp af cd'en.
Avatar billede snakes Nybegynder
28. september 2009 - 19:27 #5
kan du lave den som svar ??