Avatar billede mindbodysoul.dk Nybegynder
19. marts 2009 - 17:45 Der er 4 kommentarer

Seriøs fejl i XP - Har jeg virus?

Hej alle

Jeg har et akut og stort problem med min bærbare NoteBook. Jeg kører Windows XP og PC'en er ca. 8 måneder gl.

Computeren er på det sidste blevet langsomere og jeg tænkte at der måske kunne være en virus. Jeg har derfor downloadet spywarefighter.

Problemet er konkret at computeren lukker ned (og slukker) når ca. 80% er scannet. Indimellem kommer der ganske  kort en blå skærm med tekst jeg ikke kan nå at læse og så slukker den.

Jeg har også prøvet at køre programmet i "sikker" mode.

Jeg har forsøgt at scanne med online programmer også - med samme resultat.

Er der noget jeg kan gøre for at undgå at skulle formatere computeren?

Håber I har gode råd.

På forhånd tak
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. marts 2009 - 17:56 #2
og slet hvis den finder noget..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. marts 2009 - 17:59 #3
Du kan dernæst også prøve følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 18:00 #4
Hvis du ikke finder noget skadeligt software, hvilket jeg ikke tror, så kan du mistænke harddisken for at være fejlbehæftet.
Søg evt. efter et gratis-program, der kan kontrollere din harddisk for begyndende nedbræk eller deciderede fejl.
I bedste fald kan fejlene rettes, men ellers bør du nok lave backup af dine vigtigste data, mens tid endnu er.