Avatar billede elvang Nybegynder
18. marts 2009 - 20:26 Der er 12 kommentarer

fil væk??? hjælp

Jeg har åbnet en mail med en vedhæftet fil. Jeg har arbejdet i filen hele dagen og gennem dagen trykket GEM (ctrl S). Da jeg skal åbne den igen, er der ingen ændringer med, selvom jeg har gemt hele dagen...Hvor kan den gemme sig????????  JEg har windoms vista og office programmer 2007 men gemt dokumentet som doc-fil altså 2003 version
Avatar billede vejmand Juniormester
18. marts 2009 - 20:30 #1
En anden gang, husk altid at gemme filen på harddisken, inden du begynder at arbejde med filen. En vedhæftetfil kan som sådan ikke ændres, det vil altid være originalen du åbner derfra.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at få den tilbage.....

Du kan prøve at åbne Word, klikke på Office-knappen oppe til venstre, og se under Seneste Dokumenter, men jeg tvivler....
Avatar billede elvang Nybegynder
18. marts 2009 - 22:22 #2
Jeg har prøvet - men tak alligevel. Har du nogensinde hørt om midlertidige internetfiler...og hvor ligger de evt.  Når man gemmer med ctrl S gemmes det jo et sted - ellers ville computeren vel brokke sig??????
Avatar billede vejmand Juniormester
18. marts 2009 - 22:53 #3
Ja, den gemmer en midlertidig fil så længe Word er åben, jeg tror den sletter den, når word lukkes.
Jeg ved desværre ikke hvor den gemmer den.
Du kan evt. prøvet at søge efter filer oprettet/ændret mellem to tidspunkter, søg på hele harddisken.

PS: Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.
Svar er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. marts 2009 - 07:12 #4
Prøv at aktivere fuld filvisning, i XP er det således:
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug så søgefunktionen med følgende søgeord:
~*.tmp

Det kan være at du er heldig.
Avatar billede elvang Nybegynder
19. marts 2009 - 22:33 #5
Det hjalp desværre ikke. Må nok indse en dags arbejde spilt---men så kan jeg lære det (at trykke "gem som"). Jeg vil bare ikke helt acceptere det, når jeg sidder hver ½ time og trykke (gem)...æv æv. Men tak alligevel. Det var sødt af jer at svare!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. marts 2009 - 22:40 #6
Har du prøvet at søge på dato/tid for ændring af filen?

Som fromsej er inde på, så er din fil nok i en af temp-mapperne, men med en eller anden tilfældig endelse.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. marts 2009 - 22:52 #7
thesheriff >> Jeg vil ikke afvise du har ret. Men på et tidspunkt prøvede jeg at lave et forsøg på min XP-maskine med Outlook Express og Office 2000.

Jeg ændrede i en vedhæftet Word-fil, og valgte Gem i stedet for Gem som.
Jeg fandt dengang en temp fil med mine ændringer, men det var mens jeg stadig havde både Outlook Express og Word åben.
Efter jeg havde lukket de programmer ned igen, ver omtalte temp fil forsvundet.

jeg kan desværre ikke huske stien til omtalte fil, kan dog huske at det var i en mappe omkring Outlook Express, og ikke omkring Office/Word som man måske ville forvente.

Bare til info.....
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. marts 2009 - 22:57 #8
Det var også et skud.

Er ikke den store M$ Office-haj :)
Avatar billede elvang Nybegynder
21. marts 2009 - 15:52 #9
Alle forslag hilses velkommen. Så tak for endnu et indput - hvad er det så lige jeg skal prøve.....søge på tiden for ændringen???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. marts 2009 - 15:57 #10
Ja søge på den dato, hvor du sad og arbejdede.
Avatar billede elvang Nybegynder
21. marts 2009 - 16:28 #11
fil navnet er projekt... jeg ved ikke hvad jeg gør, men når jeg nogen gange søger på det navn får jeg flg frem

Det er 2 paranteser der er  om alle de der tal, jeg beskriver nedenfor

~WER{en masse tal}.tmp

Nu kan jeg ikke finde disse filer igen  Hvordan kan jeg søge de filer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. marts 2009 - 16:32 #12
Du skal søge på alle filer, der er ændret den pågældende dato.

Og da det er temp-filer, så lever de ikke for evigt, så det er langt fra sikkert du kan finde noget brugbart.