Avatar billede yalayala Nybegynder
18. marts 2009 - 09:27 Der er 6 kommentarer

Indsæt row imellem to rows i access database via Asp.net ?

Hej ;D

Kan det lade sig gøre at indsætte Row iemmelm row i access databse via Asp.net og hvordan ? ;D

Eks.

Fldid1 - FldHuse - FldPris

  1    -  hus1  - 500000
  2    -  hus2  - 500000
--> Ny row med data
  3    -  hus3  - 500000
  4    -  hus4  - 500000

På forhånd tak
Avatar billede ladyhawke Novice
18. marts 2009 - 09:36 #1
Hvorfor i alverden ønsker du det?
Kan du ikke bare lave et query der giver dig data i den ønskede reækkefølge, eller hvad det nu er du skal bruge
Avatar billede yalayala Nybegynder
19. marts 2009 - 13:11 #2
Har en dropdown menu der bliver loopet ud fra top til bund, hvor jeg skal kunne indsætte rows imellem rows, som skal bruges til at indsætte nye menu punkter til min dropdown menu.

Fx. indsæt row efter fldid 2 ?
Avatar billede ladyhawke Novice
19. marts 2009 - 13:23 #3
Det vil jeg stadig ikke mene du skal styre i databasen på den måde...

Jeg ville nok lave noget a la en linked list, hvor du fortæller hver element hvilket ide der er dens parent og så laver din drop down liste baseret på det...
Avatar billede yalayala Nybegynder
20. marts 2009 - 09:35 #4
Lyder spændende

Kan du evt. give mig et screendump af hvordan det ser ud eller link til en tut

God weekend ;-D
Avatar billede ladyhawke Novice
20. marts 2009 - 10:08 #5
Jeg har ikke lige et eksempel, men med dine egne data kunne du gøre sådan her:

ID                          PID
1    -  hus1  - 500000      NULL
2    -  hus2  - 500000      1
--> Ny row med data
3    -  hus3  - 500000      5
4    -  hus4  - 500000      3
5    -  hus5  - 500000      2

PID står for Parent ID og bruges til at fortælle hvem der er "forælder" til en række, altså kommer lige før... NULL betyder at det er den første/øverste række
Avatar billede yalayala Nybegynder
20. marts 2009 - 14:07 #6
Er næsten med på hva du mener :) skal bare lige finde ud af hvordan jeg looper det ud og får det redigerbart, for den skal jo lukke og åbne menupunkter ud efter hvilken en der er sidst og åben ved den først. Bruger forresten denne menu: http://cssvertical.com/CSS-Vertical-List-Menu