Avatar billede gipa Nybegynder
17. marts 2009 - 17:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg og opsætning af CMS

Hej

Jeg skal lave en hjemmeside med to typer brugere.

Begge typer skal kunne oprette en profil, inkl. billeder, tekst og felter, der henholdsvis skal kunne krydses af eller udfyldes med fritekst.
Alt i profilen (bortset fra billeder) skal fungere som søgekriterier (enten ved afkrydsning eller fritekstsøgning).
Kontaktoplysningerne skal dog være skjult for alle andre end brugeren selv og mig. Det skal være muligt at deaktivere sin profil - men det er vel standard...?

De to typer brugere har forskellige felter til udfyldelse - og man vælger om man vil søge efter den ene eller den anden type bruger.

Dertil skal der være bannerfunktion, tracking af hvor mange der ser profilen, mulighed for at brugere kan lægge profiler i favoritmapper, måske gøre profiler opmærksomme på ens egen profil og den slags - men det er vist standard i de fleste systemer.  ;o)

Jeg overvejer om et dating-cms måske opfylder kriterierne?

Men jeg skal nok under alle omstændigheder bruge hjælp til at sætte systemet op - inkl. implementation af design.

Jeg har ingen præferencer omkring valg af system eller webhotel. Dog skal det endelige site være "tungt" nok til at kunne håndtere rigtig mange brugere (måske 1-200.000).

Har I nogen kloge ord om valg af system?
Og hvis du har mulighed for at hjælpe med opsætning samt implementering af det system, du anbefaler, må du meget gerne angive din ca. timepris, samt forventet tidsforbrug, så jeg lige har en ide om, hvad det kommer til at koste. Jeg er klar over at du slet ikke har information nok til at give et brugbart tidsoverslag, men mere om du forventer at det tager 2 dage eller 4 måneder...  :o)

:o)  Rie
Avatar billede LAiKA-iT Nybegynder
17. marts 2009 - 18:51 #1
Hej Rie

Jeg tror jeg kender det rigtige system til dig.
Det fås både gratis og betaling (uden reklame).

Vil på basis af ovenstående krav, mene at der maks. ligger en uges arbejde i at opsætte systemet, lave div. tilpasninger samt lidt udvikling af funktioner der ikke findes som standard i systemet.

en uges arbejde vil stå i knap 30.000 ekskl. moms

du er velkommen til at kontakte mig på jrc@laika-it.dk så skal jeg gerne udbyde hvilket system jeg har i tankerne så du selv kan kigge lidt på det, og evt. snakke videre om dine præcise ønsker m.v.

Med venlig hilse,
Johnny R. Christensen

LAiKA iT
Avatar billede gipa Nybegynder
18. marts 2009 - 08:28 #2
Hej Johnny

Tak for dit svar.  :o)
30.000 er umiddelbart noget mere end jeg havde tænkt mig...
Hvis det viser sig at være prisen, må jeg jo finde pengene.  ;o)

Men jeg afventer lige om der er andre forslag - det kommer til at gøre ondt på mit budget at bruge så mange penge på systemet.  ;o)

:o)  Rie
Avatar billede mulgurul Nybegynder
18. marts 2009 - 15:45 #3
Hej Rie

Jeg har udviklet stort set sådant system som du nævner.

Jeg har udviklet det ifbm med flere job database systemer som jeg har leveret til kunder.

Det er incl alm. CMS funktionalitet.

Der skal dog en del tilpasning til.

Du nævner at 30.000 er mange flere penge en du havde regnet med. Man får ikke mange danske programør timer for 30k, ingengang studenter hjælp el. lign. så det gør det lidt svært. Men ring evt. til mig så kan vi finde ud af hvad der mere præsist skal til og så kan jeg evt. anbefale dig en løsning.

Mvh Peter Meldgaard, 40724939