Avatar billede ralph4 Nybegynder
16. marts 2009 - 18:35 Der er 2 kommentarer

PC vil ikke starte efter erstatning af PSU(Gamle brændte ned)

Hejsa

Sønnens PC gik død i aftes, den lugtede lidt brændt, vi købte en ny PSU og det fik LIDT liv i den, men den vil ikke boote, ej heller komme med fejlbip ved opstart uden skærm, og med skærm sker der intet, der kommer intet signal til skærmen hvilket er underligt fordi den er sat til. Vi har prøvet at fjerne det meste, harddiske, cd-drev, blæsere. Flyttet rundt på sata-stik (han kom til at rykke eet af dem op under udskiftning af PSU - og kunne så ikke huske hvor det sad, men det er slavedisken, så..)Fjernet tre af ramklodserne og byttet lidt rundt så alle er chekket.

Bonusinfo: strømstikket der går ned til bundkortet er delt i 2, et 20 bens og et 4 bens, da jeg blæste den ren i dag var 4 bens-stikket ikke i bundkortet.

Det eneste der sker er at CPU-blæser kører kortvarigt og stopper så, dernæst starter grafikkortets blæser og ellers sker der intet.

Jeg har chekket om den nye strømforsyning er stor nok, det er den. Vi har husket strøm til grafikkort.

Hjælp Tak, Ralph
Avatar billede enriko Nybegynder
16. marts 2009 - 21:55 #1
Den 4 bens skal også sidde i , det stik eller socket hvor 20 pins sidder i , skulle gerne være et 24 pins stik.Ellers kan du ikke starte din pc op selv om 20pins er på
Avatar billede ralph4 Nybegynder
02. september 2009 - 11:09 #2
svar og du får point