Avatar billede bakkk Nybegynder
14. marts 2009 - 21:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Aldi PC

Jeg har ikke så meget forstand på computere, så jeg spørger lige.

Aldi har tilbud på denne medion bærbare:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_12/OFF01.SHTML

Hvad mener I om den? Er det et godt køb? Den skal anvendes til kontor og internet brug.

Lige et par spørgsmål om den:

1) Hvad tror I den vejer? Kan ikke finde indfo om det.

2) Jeg bruger en del mobil bredbånd? Kan I se om der er indbygget mobil-bredbånd, så jeg slipper for USB-dongle?

3) Hvis jeg søger på samme model på nettet kan jeg se, at nogle af de engelske sider har skrevet, at det var med blue-ray. Men dette står der ikke noget om på aldi´s hjemme side. Nogen af jer, der kan gennemskue om det er med blueray?

Håber på jeres feedback
Avatar billede Little Helper Seniormester
14. marts 2009 - 22:32 #1
Det besvare ikke dit spørgsmål men ALDI er ikke stedet du ville ønske du havde købt din maskine hvis den skal til Rep. prøv Google og ALDI reperation. Sågar forbrugerrådet ryster på hovedet af dem.

http://newz.dk/forbrugerraadet-overdaenget-med-klager-mod-aldi

Kun for at nævne EN af alle de sider som sparker til ALDI.Men døm selv.

Håber du finder den du skal bruge.
Avatar billede justrace Novice
15. marts 2009 - 03:57 #2
Den artikel er langt over et år gammel, og aldi har taget kritikken seriøst og lavet ordentlige forhold.

Bilka er eksempelvis ikke et hak bedre.

Men bortset fra det, kender jeg omkring 8 der har Medion, og jeg har selv et par stykker, og der har nu aldrig været årsag til at bruge det.

Og det er ret gode maskiner de laver.

Til det brug du beskriver, vil den klare sig temmelig godt, og til nyere, ikke helt nye, spil vil den klare sig nogenlunde godt.
Avatar billede bakkk Nybegynder
15. marts 2009 - 11:47 #3
Tak - nogen der kan sige om vægt, blueray og mobilt bredbånd?
Avatar billede justrace Novice
15. marts 2009 - 12:43 #4
Vægt: ?
BlueRay: Nej
Mobilt Bredbånd: Nej

Men Alt om Data er imponerede:
http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=9200

... og du kan selv vælge mellem 32 og 64 bit styresystem. :)
Avatar billede justrace Novice
15. marts 2009 - 12:54 #5
... hov, 3,7kg med batteri. :)

Kan se på deres tyske side at der er nævnt Blue Ray, såh... ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2009 - 13:04 #6
Dette er specs på den model Aldi har

>  Processor:

Intel® Pentium® Dual-Core processor T4200
(2,0 GHz, 1 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
>  Styresystem:

Original Windows Vista® Home Premium
Inkl. Service Pack 1 med ny Media Center-brugerflade.
Den optimale software til digitale fotos, digital musik og video.
(OEM Version, 32 Bit Version forudinstalleret, 64 Bit Version medfølger)
>  Skærm:

47 cm/18,4" HD widescreenskærm i 16:9-bredformat til
optimal dvd-gengivelse og-betjening (HD med 1680 x 945 pixel).
>  Arbejdshukommelse:

Kæmpe hukommelse på 4 GB DDR2 SDRAM*
>  Harddisk:

500 GB harddisk med plads til over 100.000 digitale
fotos eller 100.000 MP3-musiknumre.**
>  Grafik:

NVIDIA® GeForce® 9600M GS DirectX® 10-grafik med 512 MB GDDR2-grafikhukommelse, Hybrid SLI®-teknologi med HybridPower™-understøttelse og digital HDMI-audio/videoudgang
> Dolby Home Theater®
giver fantastiske lydoplevelser.***
>  8x multistandard DVD-/CD-brænder med understøttelse af DVD-RAM og Dual Layer:****

Kan skrive på dobbeltsidede dvd'er på (8,54 GB) og på enkeltsidede dvd'er (4.7GB).
Alle vigtige formater:
DVD-RAM
DVD+R
DVD-R
DVD+RW
DVD-RW
DVD+R DL
DVD-R DL
CD-R
CD-RW
> eSATA- og HDMI-stik:

Topydelsesløsningen til driftssikker dataoverførsel ved optimal overførselshastighed og enestående multimedieoplevelser.
>  Tastatur

Tastatur med integreret numerisk tastatur.
>  Baggrundsbelyste sensortaster til multimediestyring:

Styring af multimedier via baggrundsbelyste sensortaster.
>  Indbygget 1,3 megapixel webkamera med mikrofon

Den optimale konfi guration til internettelefoni og
videokonferencer.*****
>  Integreret Wireless LAN:

Trådløst LAN 802.11 b/g Draft-n med op til
300 Mbit/s. 802.11 b/g-kompatibel.******
> Integreret 4-i-1 multikortlæser:

Integreret 4-i-1 multikortlæser (SD/MMC/MS/MS PRO)*******
> 2 multimediehøjttalere og 1 subwoofer

>  Internet:

Gbit Ethernet LAN (10/100/1000 Mbit/s.)
>  Kraftigt 9-celle Li-ion-batteri

Ekstremt kraftigt 9-celle Li-ion-batteri giver lang driftstid.
Intel, the Intel logo, Pentium, the Pentium Logo and Pentium Inside are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries
*For computere konfigureret med 4 GB system hukommelse, vil den fulde hukommelse til computer aktiviteter være betydelig mindre og variere ifølge model og system konfiguration.
**Ved 4 MB pr. nummer eller 4 MB pr. foto, ved 20 MB pr. minut.
***Dolby, Dolby Home Theater and the double-D symbol are registered trademarks of Dolby Laboratories.
****Du må kun lave kopier af materiale, som du har ophavsret til eller som du har fået tilladelse fra indehaveren af ophavsretten til at kopiere. Hvis du ikke er ophavsretsindehaveren og ikke har fået kopieringstilladelse fra ophavsretsindehaveren, krænker du muligvis ophavsretten og du kan være erstatningsansvarlig.
*****Det forudsættes, at der er et WLAN-adgangspunkt på stedet. Fuld ydelse kræver en IEEE 802.11n Draft-router (medfølger ikke). 300 Mbit/s. er bruttoværdien - i praksis opnås maksimalt 75 Mbit/s.
******Aktiveringen kræver internetforbindelse.
*******Hukommelseskort medfølger ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2009 - 13:04 #7
Nej  - ingen BlueRay....
Avatar billede bakkk Nybegynder
15. marts 2009 - 17:33 #8
Justrace smid lige et svar :)

3,7 kg hmmm er det ikke i overkanten eller skal man forvente det af en computer af den størrelse?
Avatar billede justrace Novice
15. marts 2009 - 17:50 #9
Ja, jeg tror det er vægten, og min ASUS M70sa vejer 3,78kg.