Avatar billede gjedsted Nybegynder
13. marts 2009 - 23:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bundkortsdriver HP

Hej,

Står med et problem: Der er ingen netværksforbindelser på min kammerats PC. Computeren er en HP, model dv6165eu. Har installeret alle relevante drivere fra http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=da&dlc=da&cc=dk&product=3319055&lang=da, men det virker ikke. Har måske nok et dumt spørgsmpl, men hvilken er bundkortsdriveren? Kan se det muligvis er den installation der skal til efter at have læst denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/851281.

En der vil hjælpe? :)
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 01:01 #1
Er det trådløst eller med kabel du vil køre?
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 01:09 #2
Trådløst. Men vil da også godt have at kabel fungerer. :) Er pt ved at installere Xp SP3 som et langskud..
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 01:29 #3
har du prøvet begge?

  Broadcom Wireless LAN-driver
08-2007 6.20 »  Version:  6.29M
»  HP Wireless Assistant
01-2007 3.00 D »  Version:  3.2M

....?
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 01:32 #4
Jeps.. Ingen gør at det funger. I enhedshåndtering står netkortet og bus driveren med gult udråbstegn. Har prøvet at deaktivere derfra og har også fjernet driverne. Desuden fjernet wireless assistant vha tilføj/fjern programmer og derefter kørt driveren endnu engang.. Ingen hjælp. :(
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 01:39 #5
bundkortsdriverne er drivere til alt det der sidder på dit bundkort da det blev født:

Chipset: drivere til dine chips som styrer trafik fra alle dine ind/udgange (porte) i computeren..forklaret kort

LAN: netværkskortet

Lyd: ...

Som du kan se er det helt op til dit bundkort hvilke drivers der skal bruges... det kommer helt an på hvor meget "ekstra udstyr" det er født med.

Men i generel tale hvor fru jensen kalder sit tower for sin harddisk kan man vel tillade sig at kalde chipset driveren for "bundkort driveren" om man vil :)
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 01:42 #6
Ok - så er den på plads. :) Men men men.. Har også kørt chipset driveren uden held!
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 01:55 #7
bør heller ikke være chipsæt driveren der er problemet når du snakker LAn...

hmm

Hvordan ser det ud i enhedshåndtering? er der nogle gule udråbstegn? hvis ja, ved hvad?
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 01:59 #8
doh ser jo lige at du har udråbstegn..
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 02:02 #9
Lige en ting..

hvordan kan det være driverne ikke er installeret?

har i lige formatteret den eller har det altid været sådan?
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 02:05 #10
Hehe, ja ikke altid man er lige opmærksom. Der er gule udråbstegn ved alle enheder under "Netværkskort". Der har tidligere været under "Andre enheder" (tror jeg den hed) hvor de bus-halløjer var. "Andre enheder" er dog forsvundet nu og bus-halløjen står under "IEEE 1394 Bus-værtscontrollere".
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 02:07 #11
Den har fungeret fint hele dagen. Efter en genstart var Wireless Assistant bare pludselig deaktiveret og umulig at aktivere. Så tjekkede vi jo netværksstederne men så at der ingen fandtes.
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 02:13 #12
og i er ikke kommet til at slukke for trådløse forbindelser/bluetooth på den knap der sidder på den bærbare?
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 02:16 #13
Nej, den er skubbet så meget til højre den kan. :)
Avatar billede hearnz Nybegynder
14. marts 2009 - 02:18 #14
hm.

hvis der ikke er blevet installeret programmer på computeren siden det skete så prøv at køre en systemgendannelse.

Lyder underligt at den pludseligt skulle fejle. Men kan være der har været noget software der har gjort den ked af det..eventuelt virus/spyware..hvem ved..
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 02:24 #15
Har prøvet systemgendannelsen. Virkede ikke. :( Argh!!

Kan du anbefale et program der evt kan genskabe noget - eller en god scanner er kan fikse noget. Har kørt ad-aware.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 08:50 #16
Gå ind i kontrolpanel>system>enhedshåndtering.Under netværkskort, højreklik på kortet med det gule udråbstegn.Vælg egenskaber, vælg fanen detaljer,i drop down boksen egenskab vælg "hardware id'er.Der skal stå noget i retning af PCI\VEN_10EC&DEV_8168 bla. bla bla.
Skriv hvad der står ,så kan vi måske finde den rigtige driver.
Avatar billede gjedsted Nybegynder
14. marts 2009 - 13:07 #17
Hej og tak for svar.
Der er 9 forskellige enheder under Netværkskort. Bla. 1394-netværkskort, Broadcom 802.11g Nedværkskort samt WAN-miniporte. Under 1394 står: V1394\NIC1934
Under Broadcom 802.11g Nedværkskort står 4 linjer: PCI\VEN_14E4&DEV_4311&SUBSYS_1364103C&REV_01
PCI\VEN_14E4&DEV_4311&SUBSYS_1364103C
PCI\VEN_14E4&DEV_4311&CC_028000
PCI\VEN_14E4&DEV_4311&CC_0280

Siger det dig noget?

Iøvrigt: Efter gendannelse til dato inden problemer er før omtalte "Andre enheder" tilbge. Herunder findes Andre PCI-broenheder, Coprocessor og SM-Buscontrollere - alle med gule udråbstegn. Ved ikke om det spiller nogen rolle..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 14:38 #18
Det fortæller at det faktisk er et Broadcom BCM4301 WLAN-bg MiniPCI+3, netkort der er installeret.Med de ekstra oplysninger du har givet kan jeg dog se at dine chipset drivere (bundkort drivere) er fucked up.
- Er du logget på som administrator når du installerer ?
- når du drivere skal det foregå fra kontrolpanel>tilføj/fjern programmer og ikke fra system>enhedshåndtering.
-Er du helt sikker på det er de rigtige drivere du har ? Til XP findes de her : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3319055
- Prøv eventuelt at anvende HP's opdaterings software :http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-46755-2&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3319055&os=228
Avatar billede gjedsted Nybegynder
15. marts 2009 - 21:37 #19
Er logget på som administrator, ja. Eller det går jeg ud fra. Hvordan tjekker jeg?
"Når du drivere skal det foregå..." Mener du når jeg fjerner eller tilføjer? :)

Det er de drivere du linker til, somm jeg har installeret, ja.
Avatar billede gjedsted Nybegynder
15. marts 2009 - 22:54 #20
Har fjernet netkortet vha tilføj/fjern, men kan ikke få lov til at installere det igen...
Avatar billede gjedsted Nybegynder
20. marts 2009 - 21:32 #21
Nogen hjælp - ellers lukker jeg og går mod en formatering.