Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
12. marts 2009 - 13:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Øverførsel mellem 2 regnskaber

Hej

Vi kører med Navision 2.5

Der er oprettet to regnskaber, hvor den ene ofte skal fakturere den anden.

I øjeblikket bliver fakturaen tastet ind på den ene, printet ud, afleveret til den anden og bliver tastet ind igen.

Kan man ikke overføre fakturaen mellem de to firmaer, så den ikke skal indtastes to gange.
Avatar billede amtoft Novice
12. marts 2009 - 13:59 #1
Forudsætter at du med Navision 2.5 mener Navision Financials 2.5?

Du skal have lavet en specialfunktion for at det virker.
Normalt er regnskaberne fuldstændigt afskåret fra hinanden i databasen.
Men der kan altså godt kodes noget så det kan lade sig gøre.
Hvis det er varelinier der skal flyttes fra den ene til den anden vil det selvfølgelig kræve at varerne er oprettet i begge regnskaber.

Nu må man vist ikke reklamere her på siden, så jeg vil nøjes med at sige at jeg kender en der kan lave det for dig.

mvh Brian
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
12. marts 2009 - 14:06 #2
Vi har tidligere haft to regnskaber som har snakket sammen på den ønskede måde, så den specialfunktion er bygget på.

Men efter at der er oprettet et nyt regnskab, skal vi have den kædet sammen med den anden.

Så det er faktisk bare selve proceduren til sammenkædningen jeg skal have hjælp til

TAK
Avatar billede sunset Nybegynder
12. marts 2009 - 22:38 #3
I så fald har du brug for at finde ud af hvor denne finktionalitet er kodet.

Tager som udgangspunkt (som amtoft skriver) at vi snakker financials og ikke concorde.
Nu ved jeg ikke hvornår den sekundære faktura/ordre blev oprettet i de tidligere regnskaber? Hvis den blev oprettet/vedligeholdt løbende med at ordren blev tastet ind ligger funktionaliteten nok i tabel 36/37. Hvis ordren først blev oprettet i det sekundære regnskab når den første blev faktureret ligger funktionaliteten sandsynligvis i bogføringsrutinen. (Codeunit 80)

Hvis jeg personligt havde kodet den oprindelige løsning ville jeg alt efter kundens behov sandsynligvis havde noget opsætning liggende på det "interne" kundekort, eller som noget opslag på salgsordren. Det skulle så betyde at hvis du kan finde hvor opsætningen er kan du benytte løsningen til jeres nye regnskab.
Men uden at se programkoden fra jeres base bliver det rent gætværk, og løsningen kan være kodet på forskellige måder alt efter hvad specifikationerne var oprindeligt.
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
23. december 2009 - 12:20 #4
lukker