Avatar billede osterland Nybegynder
10. marts 2009 - 22:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

overførsel af mails fra programmet mail

Hej,
Jeg har 2 mac's (henholdsvis macbook pro late 2008 og Powermac G5 early 2005) hvor jeg gerne vil have overført alle mine mails fra G5'eren til min macbook pro.
Kravene til denne overførsel er at de ligger i nøjagtigt samme mappestruktur som de gør nu, da det er meget vigtigt.
Hvordan gøres dette på den mest hensigtsmæssige måde?
Avatar billede egonspock Seniormester
11. marts 2009 - 00:40 #1
Hvis de er i netværk sammen, kan du blot dele den ene Mac, logge ind og derefter fra Mail på din MBP importere postkasser fra Arkiv-menuen. De kommer så i en fællesmappe, der hedder noget med importerede postkasser, men kan nemt flyttes rundt. Derved bevarer du strukturen. Alternativt kunne du overveje at bruge Overførselsassistenten i Hjælpeprogrammer, men selvfølgelig kun hvis du skal have flyttet alt. Den virker særdeles godt.
Avatar billede osterland Nybegynder
12. marts 2009 - 21:23 #2
jeg kan ikke finde ud af det...
Jeg har delt min gamle mac og går via arkivmenuen til "importer postkasse". Vælger min G5'er og kan kun se dueslaget... men jeg er temmelig sikker på jeg har delt maskinen under "deling" i systemindstillinger... hvad går der galt?
Avatar billede egonspock Seniormester
12. marts 2009 - 21:56 #3
Du skal logge ind på computeren som den bruger, du har der. Det er ikke nok at logge ind som gæst. Se om det ikke hjælper!
Avatar billede osterland Nybegynder
12. marts 2009 - 22:54 #4
jeps det virkede... men det er kun mappen "Mailboxes" ik?
Avatar billede osterland Nybegynder
12. marts 2009 - 22:56 #5
hvad er mapperne med navnet POP?
Avatar billede egonspock Seniormester
12. marts 2009 - 23:22 #6
Prøv en mappe ad gangen, du kan altid smide den ud igen :)
Avatar billede osterland Nybegynder
26. marts 2009 - 21:52 #7
nu har jeg fået et nyt problem efter jeg overførte mine mails til min MBP... hver gang jeg starter mail programmet skal jeg indtaste mine koder - og det selvom jeg har valgt at gemme dem i min nøglering. hvad skal jeg gøre?
Avatar billede egonspock Seniormester
26. marts 2009 - 22:20 #8
Så er nok blot din nøglering der ikke har det godt. Den kan repareres hvis du åbner hovednøgleringen (i hjælpeprogrammer) og i Hovednøglerings-menuen vælger "Førstehjælp til nøglering".
Avatar billede osterland Nybegynder
26. marts 2009 - 22:33 #9
nej det virker ikke... :(
Avatar billede osterland Nybegynder
28. maj 2009 - 21:31 #10
Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg rydder op i min nøglering... jeg har kørt kontrol af disktilladelser samt rep af nøglering men mail spørger stadig hver gang efter kode... det er pis** belastende!
Avatar billede osterland Nybegynder
08. marts 2011 - 11:51 #11
tak egon