Avatar billede don-c Nybegynder
10. marts 2009 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilke stråler udsender trådsløs netværk?

Hej Eksperter

Jeg ville genre købe en trådløs router til mit hus så jeg ikke skal trække 1000 km kable.
Men jeg er blevet i tvivl, da jeg gerne lige ville vide hvilke slags stråler den udsender. Det er vel ikke mikrobølger er det vel? Da de ikke er specielt sunde.

Men er der nogen der ved hvilke slags stråler der er den udsender?

Mvh don.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2009 - 15:19 #1
Radio bølger i forskellige frekvensområder, ikke helt microbølge men sikkert lige så usunde hvis du sidder i længere til udsat for dem. jeg finder lige frekvencerne til dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2009 - 15:21 #2
Her kan du se 802.11b frekvenserne
http://www.moonblinkwifi.com/2point4freq.cfm

Her kan du se resten
http://en.wikipedia.org/wiki/802.11
Avatar billede don-c Nybegynder
10. marts 2009 - 15:29 #3
Jeg skal sætte min ps3 til nettet. med noget der hedder Wlan er  de samme stråler?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2009 - 15:46 #4
Det vil jeg tro, det kan dog være andet, lidt afhængig af hvordan Wlan defineres i din ps3
Avatar billede don-c Nybegynder
10. marts 2009 - 16:00 #5
Skod.. Synes det er svært hehe.. Tror måske bare jeg går igang med at trække kabler. Ville dog bare være rart hvis man kunne sidde i stuen med sin laptop :)..

Tak for hjælpen.. Jeg aner ikk hva jeg skal gøre hehe :) Men tak, må bare igang med at læse en del om det :)