Avatar billede frankdahl Nybegynder
09. marts 2009 - 19:35 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Netbook

jeg skal have en netbook. Den skal kunne tilsluttes et nyt cft tv, så den skal nok have s-video. Den skal også have en alm. Harddisk og altså ikke en ssd. Så må prisen gerne være i orden. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 20:29 #1
et nyt crt tv? laver man stadig crt skærme? :) Men ok ja hvis det er det du vil kan du jo sparte nogle penge fordi du ikke behøver en med HDMI udgang. Hvad skal du ellers bruge den til og hvad er en fornuftig pris for dig?

Jeg ville personligt vælge en ASUS. Og det er udelukkende fordi jeg altid har været og stadig er tilfreds med alle produkter jeg har købt fra ASUS. Desuden har de rigtigt fornuftige priser.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 23:47 #2
De netbooks (míninotes) som pt. er på markedet har VGA-udgang. Så du skal regne med kun at tilslutte via den.

Hvad angår mærker så er det pt. kun Asus 1002HA som er noget værd, det andet er rent tastaturmæssigt lidt noget skrammel.

Ellers kan jeg anbefale Samsung NC10, som er aktuelt det bedste køb på markedet rent kvalitetsmæssigt...og jeg har prøvet de fleste :-)
Avatar billede frankdahl Nybegynder
10. marts 2009 - 09:38 #3
kan jeg sætte den til et gammelt tv altså via scart stik via vga stik?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:42 #4
jeps du skal bare bruge sådan et her:

http://www.avxperten.dk/videokabler/scart-vga-kabel/scart-til-vga-kabel-2-meter.asp

Lars> husk nu ikke at smide svar efter folk før de beder om det? ;)
Avatar billede frankdahl Nybegynder
10. marts 2009 - 09:52 #5
har bare fået at vide at jeg ikke får noget lyd hvis jeg sætter du kabel fra en pc til du scart stik på et gammeldags tv.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:57 #6
hehe, skriver du fra en mobil siden der kommer "du" istedetfor "et" :)

Det er korrekt, der kommer ingen lyd med. Kun et analogt videosignal. Du skal have fat i et microjack->phonostik som du forbinder mellem lydkort og tv/anlæg.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:57 #7
Avatar billede thov Forsker
10. marts 2009 - 10:19 #8
hearnz - er du sikker på, at det kabel virker
http://www.avxperten.dk/videokabler/scart-vga-kabel/scart-til-vga-kabel-2-meter.asp
til PC/VGA -> TV/SCART ??.

For beskrivelsen:
Scart til VGA kabel. 2 meter, Sort.
Signalretning: Scart udgang til VGA indgang.
Bør ikke anvendes omvendt.

tyder ikke på det gør...
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 10:25 #9
nej, jeg har lavet samme fejl i 2 tråde. vga->rgb kabel er at forestrække her også:

http://www.avxperten.dk/videokabler/vga-til-rgb-kabel/vga-til-rgb-kabel-2-meter.asp

Det kræver bare at tv har indgang til det. nogle crt skærme har, men tjek lige før du køber.
Avatar billede frankdahl Nybegynder
10. marts 2009 - 10:57 #10
jeg har bare ikke lige tvet ved siden af mig... Kan man ikke få det til scart? Det der audio kabel? Sidder det bare samme sted som høretelefornerne?
Avatar billede frankdahl Nybegynder
10. marts 2009 - 11:04 #11
har nu fået står fra tn-hardware og de siger der er skærm video stik i en acer aspire one. Nogen der kan bekræfte det? Nogen der ved hvordan kvaliteten vil blive?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 11:23 #12
skærm video stik?? de mener nok VGA:

"Physical Interfaces
Line-out / Headphone
MIC-in
Multi-format card reader
VGA
USB2.0 (x3)
Ethernet 10/100 "

Du kan godt have VGA->scart, men så skal du selv til at modificere kablet. Der er en lang tråd om det her og det ser ikke ud til at være noget alle enhver kan begive sig ud i:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18098&PN=1&TPN=1

eller du kan købe sådan en boks her:

http://www.av-connection.dk/?PGr=846

Ligemeget hvad ville det letteste/billigeste klart være vga->RGB.

Hvis du ikke har fjernsynet ved hånden kan du vel huske hvad det hedder så man kan spørge google?
Avatar billede frankdahl Nybegynder
10. marts 2009 - 11:37 #13
dantax 21 dvd v3... Hvordan ser rgb ud?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 11:46 #14
http://www.kelkoo.dk/p-combi-tv-100298023/dantax-21-dvdv3-15364270#specs

desværre er der kun scart indgang på.

så er du nok nød til at investere i en boks:

http://www.av-connection.dk/?PGr=846
Avatar billede frankdahl Nybegynder
10. marts 2009 - 12:01 #15
det link du har givet til audio kablet virker ikke. har du et andet. har nu snakket lidt med tn hardware og de siger at der er et s-video stik i Acer Aspire One. Hvis der virkelig er det kan jeg så sætte et enkelt kabel fra s-video til scart og så bare se løs (inkl. lyd)?
Avatar billede thov Forsker
10. marts 2009 - 14:11 #16
Er det sandt (det med s-video udgang), så kan et kabel med s-video i den ene ende, og SCART i den anden, klare det.
Lyden skal stadig føres separat.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:07 #17
det er sandt at du kan klare problemet med et s-video -> scart kabel, og hvis de påstår den har s-video udgang er det jo fint. Kunne jeg bare ikke se på den jeg fandt..men det kan være der er flere modeller. Desværre kan du ikke få lyd med på den måde. Du skal stadig trække et audio kabel.

linket virker fint..men fordi der er et "," i linket virker det ikke hvis du klikker på det.

Du er nød til at markere linket, kopiere, og sætte ind i adresse baren.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:08 #18
Glem det med linket og brug det her istedet...det er nemmere :)

http://tinyurl.com/brqz2u
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:09 #19
læg iøvrigt mærke til længden på kablerne inden du bestiller...vved jo ikke hvor langt der er fra din computer til tv....
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. marts 2009 - 23:55 #20
Acer Aspire One har IKKE Svideo-udgang. Sidder med en lige her.
Avatar billede frankdahl Nybegynder
14. marts 2009 - 19:37 #21
hearnz... du må lige skrive et indlæg så jeg kan give dig point
14. august 2010 - 09:17 #22
<frankdahl>:
Tråden er stadig 'åben' ...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5