Avatar billede kjoensson Nybegynder
08. marts 2009 - 23:59 Der er 2 kommentarer

Problemer med Symbian "mail for exchange" og sync mod SBS2003 på forskellige domainer.

Hej Eksperten,

Jeg er helt ny her, og har et problem som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har forsøgt at søge på forskellige forums på nettet og også her på siden, men det er ikke lykkedes mig at finde en løsning der er rettet mod mit problem.
Hvis Spørgsmålet allerede er besvaret andet steds, så beklager jeg, men vil sætte pris på et link :-).

Det ligger sådan at jeg har en SBS2003 server kørende.
Den fungere med IIS, RAS, og exchange services kørende.

Den er installeret med "domain1.dk" (håber det er ok jeg ikke skriver hvilket det er), og alt virker som det skal.

Jeg installerede SBS2003 lidt for sjov med det her "domain1.dk", hvor jeg så kunne lege lidt med serveren.

Jeg er blevet ret begejstret for den lette administration, og ønsker nu at bruge mit "rigtige" domain som ellers har kørt mail på en POP3 server. Vi kan kalde det "domain2.dk".

Sagen er så den at jeg på min bruger "user1" har added "domain2.dk" som default SMTP adresse.
"domain2.dk" har jeg også lagt til i "Default policy" i "recipient policies".
Dette fungere helt fint og når jeg fra outlook eller OWA sender mail kommer de nu fra "user1@domain2.dk" ligesom jeg godt vil have det.

Nu til problemet: (Håber forhistorien giver mening)

Jeg har en Nokia E65 med "mail for exchange installeret".
Det fungere super godt med sync af mails, kalender og kontakter.

Men kun så længe at jeg i AD'ed har "user1@domain1.dk" stående som default SMTP adresse.
Hvis jeg har "user1@domain2.dk" stående (da det er det domaine jeg ønsker at folk ser som afsender) får jeg flg. fejl på min mobil: "Serveren har en fejl".
I log fra telefon står der:
08-03-2009 20:14:27 Mail For Exchange Error -15006

Jeg har lavet en ny recipient policy for "domain2.dk", men dette har heller ikke hjulpet.

Det eneste tidspunkt hvor det fungere med sync mod mobil er hvis der i "user1"  på AD'ed står "user1@domain1.dk som default SMTP".

I "mail for exchange" på mobil har jag sat server="domain1.dk", user="user1@domain1.dk"
I email adresse har jeg brugt den som jeg ønsker skal være afsender. Nemlig: "user1@domain2.dk".

Som sagt fungere det perfekt hvis min default SMTP på "user1" er sat til "user1@domain1.dk" men ikke hvis der står "user1@domain2.dk" som default SMTP.

Er det en begrænsning i SBS2003?. Jeg har læst noget om at SBS2003 kun kan bruges med 1 domain og ikke flere.

Det undrer mig at det kun er min mobil der har problemer og at jeg sagtens kan sende/modtage mail med "domain2.dk" som afsender, når jeg bruger outlook og OWA.
Avatar billede mr.d Nybegynder
10. marts 2009 - 01:32 #1
Hej.

Det kan ændres ved at sætte et \ under default logondomain i IIS under exchange.

Sæt dit "domain2" til default domain i AD.
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 14:53 #2
Hmm jeg ved godt hvad dit problem er :-)
Hvad er dit AD domain?
Når du skal sætte en telefon op og du skal angive bruger og adgangskode, men det er AD brugeren og AD password. Det har intet at gøre med hvad du har stående som From Address i exchange/AD.