Avatar billede fuglen Nybegynder
06. marts 2009 - 10:10 Der er 9 kommentarer

Valider og submit, kun med knap

Jeg bruger denne form:

<form name="Form" action="form.asp" method="post" onsubmit="return false">

<INPUT type="button" onclick="return valider();" value="Send">

</form>

-og det går jo meget godt med validering osv. men hvordan får jeg formularen til så at blive submittet, efter validering?
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
06. marts 2009 - 10:38 #1
din onsubmit skal kalde valider()
og så skal du have en submit knap og ikke en buttom.
<input type="submit" value=" Submit ">

Du kan prøve at se lidt på:
http://www.w3schools.com/jS/js_form_validation.asp
http://www.html.dk/artikler/00016/
Avatar billede fuglen Nybegynder
06. marts 2009 - 10:46 #2
Se overskriften ;)

Valider og submit, kun med knap (så det er kun ved klik på knappen, at der skal foretages noget) så derfor kan alm. submit vel ikke bruges ?
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
06. marts 2009 - 10:56 #3
hvad er det så den skal valider
Avatar billede majbom Novice
06. marts 2009 - 10:56 #4
hvordan ser din valider() ud?

du skal have den til at submitte formen, men hvis der står

onsubmit="return false" kan du aldrig submitte den.

hvis du fjerner ovenstående og tjekker i din valider om tastetrykket er enter, hvor den så kan returnere false og ellers tjekke formen og derefter enten submitte eller ruterne false alt efter om indholdet er korrekt.
Avatar billede fuglen Nybegynder
06. marts 2009 - 10:59 #5
Jeg har en form som indeholder en række felter, som skal valideres, og hvis valideringen returnerer 'true', skal den submittes.

Men dette skal KUN ske ved klik på min 'Afsend knap', og må ikke ske ved tryk på enter, som man jo normalt kan bruge til at submittes en formular... derfor kan den almindelige 'onsubmit' vel ikke bruges?
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
06. marts 2009 - 10:59 #6
med es :valideres
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
06. marts 2009 - 11:04 #7
ja ok, så skal du vel have noget javascript der submiter en form
http://www.google.dk/search?q=submit%2Bform%2Bjavascript
Avatar billede majbom Novice
06. marts 2009 - 11:18 #8
det er også det jeg skriver...
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2009 - 19:29 #9
<ole>

Din originale kode er helt fin, hvis du gør som Andreas skriver og lader JS submitte formen:

function valider(oF) {
    if (oF.feltA.value="") {
        alert("Du skal udfylde feltet.");
        oF.feltA.focus();
        return false;
    }
    oF.submit();
}

<form name="Form" action="form.asp" method="post" onsubmit="return false">

<INPUT type="button" onclick="valider(this.form)" value="Send">

</form>

Men hvorfor må der kun submittes med knappen?

/mvh
</bole>