Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
05. marts 2009 - 20:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemme indstillinger med PHP

Hej Eksperter

Jeg er igang med at lave et site i PHP. Og skal nu lave mulighed for at ejeren kan gemme nogle indstillinger. Der er tale om små ting så som baggrund farve og ligende. Men kender ikke nogen passende måde at gemme dem på. Har overvejet MySQL, men syntes bare det er lidt af det waste med en hel tabel for blot indstillinger. Jeg har også overvejet at lave et script der kan generer en PHP fil der indlæser indstillingerne som PHP variabler, jeg syntes dog denne løsning er lidt træls. Jeg har dog haft gode resultater med sidst nævnte, det er dog ikke nemt at tilføje nye indstillinger.

- HKHGubbi
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
05. marts 2009 - 20:15 #1
Spørgsmålet er altså om der er en "perfekt" måde at gøre dette på.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2009 - 04:03 #2
Jeg vil anbefale database.

Gemme flade filer fra en web app kan nemt gå galt. Og genererer og eksekverer du PHP kode, så har du også sikkerhed at skal holde øje med.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
07. marts 2009 - 10:31 #3
Okay, der er "kanon" må at gøre dette på. Jeg har skam gode erfaringer med database løsningen. Men syntes nu det er lidt spilt, at have en DB tabel med kun én row.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2009 - 15:25 #4
Jo. Men det virker og har færre potentielle problemer.

Overvej også den dag hvor hver enkelt bruger skal have mulighed for at gemme opsætning.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
10. marts 2009 - 08:34 #5
Ja, det også muligheden for rollback.
Smid et svar!
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
10. marts 2009 - 08:34 #6
Ved ikke hvorfor den lavede et svar...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 12:51 #7
svar