Avatar billede mbpoulsen Nybegynder
04. juli 2001 - 13:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ændring af billedformat

Når jeg gemmer et billede fra nettet vælger min pc´er at gemme det som et bit-map billeder. Hvodan sætter jeg den til at gemme det som et jpg-billede??????
Avatar billede nuki Nybegynder
04. juli 2001 - 13:57 #1
Der skulle gerne være mulighed for at vælge jpg eller jpe eller jpeg under fil type.

Ellers kan du vælge under fil type vis alle filer og så bare kalde dit billede f.esk billede1.jpg.

-Nuki
Avatar billede dragen Nybegynder
04. juli 2001 - 14:02 #2
Det kan du ikke umidelbart - det skal konverteres
Hertil skal man bruge et tegne/grafik program
ex. paint (den følger med windows)
Prøv fx at trykke kopier istedet for gem ved billedet, gå ind i start->programmer->tilbehør->paint
Inde i paint trykker du så rediger->sæt ind
Bagefter kan man vælge at gemme som noget andet.

Du kunne også bruge et tekstprogram og sætte billedet direkte ind i en tekst (her bliver det dog ikke lavet om til noget andet...)

Andre programmer:
Paint Shop
Photo Shop
DeluxePaint
etc.

Var det det du mente?