Avatar billede np3designdk Nybegynder
03. marts 2009 - 18:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad mener I ?

Hej alle.

Jeg er på udkig efter jeres mening angående www.stiften.dk

Hvad skal tilføjes, redigeres, fjernes osv.

Her tænker jeg på følgende:

Overskugelighed
Brugervenlighed
Farver
Features
Indhold osv.

Jeg håber i har lyst til at skrive 5-10 ned om hvad I synes.
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Nils Pedersen
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 19:09 #1
Hej Nils.

Først og fremmest syntes jeg det er en flot hjemmeside du har fået op og stå der, minder lidt om ekstrabladets side, men det syntes jeg ikke gør noget da den jo fungerer glimrende.
En ting der irriterer mit øje er dog at fanebladene i toppen ("prøv avisen", "spil","sport" osv.) er forskellige størrelser. Det ville efter min mening se meget bedre ud hvis du lavede en fast størrelse på dem, eller i det mindste lavede lidt mere plads så teksten ikke går helt ud til siderne på dem.
Farverne spiller rigtigt godt, men jeg kunne måske savne at den gule farve lå som baggrundsfarve på punkterne du har i menuen til venstre ("e-avisen","ugeavisen","nyhedsbrev" osv.)
Måske kunne man også gerne savne lidt mere "luft" mellem elementerne, men det kan jo være du har optimeret den til en opløsning og der derfor ikke er plads til luft.

Håber du kan bruge feedback til noget:)

Held og lykke med siden!
Avatar billede np3designdk Nybegynder
03. marts 2009 - 21:18 #2
Hej Hearnz.

Det skal lige siges at dette ikke er noget jeg har lavet. Men jeg hører jer ad fordi at jeg med meget stor sandsynlighed starter på stiften.dk i praktik som webdesigner på torsdag, og vil derfor hører hvad I (brugerne kan man vel godt tillade sig at sige) synes om stiften.dk.

Det gør det jo også ekstremt meget nemmere at designe noget som alle enig i.

Med venlig hilsen
Nils Pedersen
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 21:57 #3
først og fremmest: tillykke med pratikpladsen!!

dengang jeg gik på webdesignerskole (multimediedesigner) var der INGEN pratikpladser at få. Jeg og 10 andre fra holdet var nød til at tage skolepraktik, men det er også nogle år siden. Så det er godt at se at det kan lykkedes :)

Det er umuligt at designe noget som alle er enige om dog, men man kan følge nogle retningslinier som gør at det er let spiseligt for de fleste, men det er du sikkert blevet undervist i.

Hvad hedder uddannelsen nu om dage? Er det stadig multimediedesigner?

Nå men, håber du kunne bruge min kritik til noget.

smider det lige som et svar, så kan jeg jo eventuelt dele med andre der skulle komme med input.
Avatar billede np3designdk Nybegynder
04. marts 2009 - 08:11 #4
Hejsa.

Jo tak jo tak, det er så næsten også omkring 401 ansøgniner sådan ca. jeg har sendt rundt, der har accepteret.

Og tak for kritikken, jeg kan helt sikkert bruge den til noget.
Det handler jo om, har jeg fundet ud af, at man skal være på forekant med tingene. Og det er bl.a. derfor jeg har lavet en lille "brugervenlighedstest".

I 2007 blev jeg færdigudlært på Grenaa Tekniske Skole i Aarhus som Web-integrator.

Du har fået point ;)
- Og til i andre, er tråden selvfølgelig stadig åben ;)