Avatar billede vallin Juniormester
01. marts 2009 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

hjemmesiden fryser

Jeg kan ikke få adgang til min hjemmeside: www.gode-vandreture.dk
hverken med ie8-beta eller med firefox. Siden fryser under uploadning. Der er ikke problemer fra andre pc
Avatar billede zips Juniormester
01. marts 2009 - 11:50 #1
Det ser mere ud til du skal se at få lavet en ny hjemmeside med kode fra dette år hundrede.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.gode-vandreture.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&verbose=1&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

Jeg kan heller ikke få siden frem i Firefox men kan godt i Opera, IE6 får siden frem efter lang tid, Du bruger java applet og det kræver jo at java er slået til.
Avatar billede Slater Ekspert
01. marts 2009 - 13:11 #2
Jeg får fint siden frem i Firefox, og har ikke Java installeret.

Men ja, den trænger da godt nok gevaldigt til en overhaling, både grafisk og teknisk.
Avatar billede fedora Nybegynder
01. marts 2009 - 13:26 #3
Jeg er inde på siden i samme sekund som jeg trykker på enter. Jeg bruger IE7, men det er altid en god ide at bruge w3 validatoren som zips siger.
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
01. marts 2009 - 15:00 #4
Siden virker fint ved mig, den burde dog ikke skulle loade i 10 sec, inden den viser den hjemmesiden, der er jo ingen ting der kræver loading.

Som de andre nævner så skal du nok have kigget din kode igennem for du har sikkert noget rigtig dårlig kode et sted som står og laver unoder *S*
Avatar billede vallin Juniormester
03. marts 2009 - 17:53 #5
w3 validatoren skriver godt nok, at der er mange fejl, men når man kigger efter er de fleste der slet ikke. Siden er lavet med Frontpage. Jeg troede, den lavede det rigtigt.Jeg kan ikke selv lave den. Jeg foretrækker, at den er let overskuelig i stedet for smart.
Jeg bruger ie8 beta, jeg tror det derfor, den ikke åbner. Med
Opera går det fint.
vh/Vallin
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
07. marts 2009 - 16:52 #6
frontpage er udemærket program til at bruge hvis man ikke er god til at lave hjemmesider korrekt.
Frontpage snakker dog desværre ikke med W3 standart korrekt og overholder ikke de standarter som er bleven sat.

Frontpage vil indsætte alt muligt ekstra kode som ikke er nødvendig og lave tingende på mange måder som slet ikke er enkelt, men kan du ikke kode, er Frontpage jo et udemærket værktøj, der kan bare forekomme fejl og give en langsom hjemmeside.

Der findes også alternativer så som Drewamviewer, om den holder W3 standartden ved jeg faktistk ikke, man skal nok selv rette til i koden kunne jeg forestille mig.

Microsoft visual studio er også et udemærket program, der findes både Design og kode viser, og for en nybegynder er det spækket med mange forskellige værktøjer som man normalt ikke ville kunne lave selv.

for en erfarren bruger er det også meget brugbart, til at kode sig eget i. :)

Hvis du bruger IE8 beta, så skal du jo igen tænke at det er en beta så der kan forekomme, langsom load, memory fejl, Crash og andet.
Som udgangs punkt er det ikke en god ide at installere beta versioner på sin hovede-pc

Held og lykke med siden
Avatar billede vallin Juniormester
15. marts 2009 - 14:40 #7
Tak for indlæggene. Jeg har fjernet en del java, så nu kører den vist nok- i hvert fald i ie7 og opera.
W3C_validatoren vil jeg ikke anbefale, den laver fejl også der, hvor der ingen er.
Venlig hilsen
Vallin