Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 00:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CNAME, subdomain til subdomain

Er det ikke muligt at forwarde et domænes sub til et andets?

Forsøgt: CNAME xxx.dom.dk 3600 yyy.huh.dk

Men der sker ikke rigtig noget...
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
01. marts 2009 - 00:30 #1
Du skal lige huske der kan gå 24 timer før ændringerne træder i kraft *S*
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 00:36 #2
Ved jeg, men har prøvet andre ændringer, og selv efter de er trådt i kraft er der stadig intet sket på den anden.
Men burde det virke eller hvad?
Avatar billede iss Novice
01. marts 2009 - 00:36 #3
Hvilket domain?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 00:40 #4
To sider begge hostet ved unoeuro.
www.tech.amews.net sat til CNAME www.tech.amews.dk
Avatar billede iss Novice
01. marts 2009 - 00:42 #5
Virker fint, www.tech.amews.net er så bare ikke opsat hos unoeuro.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 00:49 #6
begge domæner er hostet ved unoeuro.

og der er sat CNAME på så tech.amews.net burde vise det samme som tech.amews.dk, men det gør den ikke.
Avatar billede iss Novice
01. marts 2009 - 00:59 #7
Nej, det burde det ikke, den burde vise hvad serveren er opsat til at vise, og pt er den opsat til at vise den side du ser nu, fordi den ikke kender dit domain, hvis du ikke ved hvordan du opsatter et ekstra doamin hos dem, så kan du vel skrive til deres support. Og til en anden gang, dette er ikke et spørgsmål om DNS.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 12:15 #8
Jeg ejer allerede domænet amews.dk og amews.net, og den side viser den blot indtil man putter indhold op på den pågældende side.
Jeg har allerede oprettet mange subdomains, fx www.blogengine.amews.net
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 12:16 #9
Jeg har på andet tidspunkt opsat et andet subdomain ved A-record til at pege på min egen pc (local webserver). Det virker fint.
Avatar billede iss Novice
01. marts 2009 - 13:19 #10
Så skriver jeg det igen...

DNS for www.tech.amews.net virker FINT! :
www.tech.amews.net CNAME (Canonical Name) tech.amews.dk
Som du har opsat det, tech.amews.dk har IP:
tech.amews.dk A (Address) 195.41.131.57
195.41.131.57 er en UnoEuro IP, maskinen der har IP 195.41.131.57 viser sin default side fordi www.tech.amews.net IKKE er kendt af maskinen med IP 195.41.131.57!

Opsæt www.tech.amews.net på maskinen med IP 195.41.131.57 og det vil virke!

En gang for alle: Dit problem er IKKE et DNS problem!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 13:30 #11
Ahh, så forstår jeg det rigtigt?

Når jeg laver tech.amews.net CNAME tech.amews.dk, så vil det svare til at jeg laver en forespørgsel direkte på .57 for domænet amews.net, hvilket den server ikke kender?

Jeg troede at adressen ville blive oversat som hvis en browser lavede forespørgsel på .57 på amews.dk.

Smid et svar iss.
Avatar billede iss Novice
01. marts 2009 - 13:43 #12
CNAME er ikke en URLforward funtion, CNAME er bare en "genvej" når flere hosts har samme IP.

Og jeg samler ikke.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 13:54 #13
Lukker