Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
27. februar 2009 - 16:15 Der er 10 kommentarer

"Halve" billeder

Jeg har et lidt kritisk problem mht. mine digitale fotos.

Når jeg overfører mine billeder til min computer via USB fra mit Nikon D40, bliver der fejl i halvdelen af billederne. Fejlen består i at en del af fotografiet bliver malet gråt.

I kan se et eksempel her: http://t-moltsen.dk/DSC_3086.JPG

Efter overførslen kan jeg sagtens se billederne rigtigt på mit kamera, så det må være noget, der sker under eller umiddelbart efter overførslen. Alle windows' thumbnails er mærkværfigt nok også NORMALE!

Er der nogen, der kender til problemet? :)
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2009 - 17:48 #1
Win XP 512 mb RAM? og et lille grafikkort på 128mb?
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2009 - 17:49 #2
Hov, glemte lige at det også kunne være kortet i kameraet. De har en begrænset "levetid".
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
01. marts 2009 - 18:00 #3
Jeg ved slet ikke noget om det, så du kan sagtens have ret..

Men.. Jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvordan grafikkort, ram & styresystem skulle kunne ødelægge billeder på denne måde?

Det skal lige siges at det har virket før. Og proceduren er præcis den samme nu. Resultatet er desværre bare ikke.
Avatar billede justrace Novice
01. marts 2009 - 18:06 #4
Hvad er det for et hukommelseskort?
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
01. marts 2009 - 22:12 #5
Spritnyt Kingston 4gb sdhc.. Fejlen ligger ikke her.. Billederne kan sagtens læses på kameraets egen skærm ;)

Hvordan giver man egentlig point for et accepteret svar?
Avatar billede justrace Novice
01. marts 2009 - 22:16 #6
Det kan man først når en har skrevet et "Svar" i stedet for en "Kommentar". :)
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
01. marts 2009 - 22:36 #7
Kan du hjælpe mig mde mit problem eller hvad? :)
Avatar billede justrace Novice
01. marts 2009 - 22:54 #8
Har du prøvet på en anden pc?

Prøv også ar trykke "F5" når du har et af de halve billeder åbne.
Avatar billede justrace Novice
02. marts 2009 - 07:40 #9
Kan du oplyse om specs. på din pc?