Avatar billede Anders Birch Juniormester
27. februar 2009 - 12:41 Der er 4 kommentarer

"vi kan ikke logge dig på Windows Live Messenger" - fejlkode 80048820 grrrrrrrr

Nu har jeg afinstalleret mit virusprogram Norton Security 2009 og geninstalleret Windows Live Mail og alligevel får jeg fejlkoden 80048820. jeg har brugt over fem timer på det her og min computer er meget tæt på at ryge ud af vinduet. Hvis nogen har gode ideer, som kom med dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. februar 2009 - 12:58 #1
Har du tjekket om tid, dato og årstal står rigtig på din computer?
Avatar billede sthen Nybegynder
27. februar 2009 - 13:34 #2
Du kan muligvis ikke logge på pga. et problem med internetforbindelsen, din firewall (En sikkerhedsfunktion, der beskytter en computer mod uautoriseret adgang udefra. En firewall kan være hardware, software eller begge dele.) , dato- og klokkeslætsindstillingerne, proxyindstillingerne, sikkerhedsindstillingerne eller SSL-sikkerheden. Serveren kan også være midlertidigt utilgængelig.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
27. februar 2009 - 14:26 #3
#1 ja op til flere gange

#2 Når jeg trykker på "Repair", så godkender den, IP, Standardgateway, Offlineinstilling for IE, Hosts-fil, DNS, Proxyserver

....men det går galt i Primære porte. Så står der, det kan skyldes ukorrekte proxy- eller firewall-indstillinger.

Det kan jo ikke være min firewall fordi jeg har afinstalleret Norton og Windows firewall er slået fra.

I starten klarede jeg problemet ved at gå ind i IE gå ind i Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret - Sikkerhed og så slå "brug SSL 3.0" fra.

.....Det hjalp så lige pludseligt ikke.

Det kan ikke være pga. serveren, som er midlertidig utilgængelig, for det har stået op i over en uge :-|

Jeg synes selv, at jeg har gjort, hvad jeg kan for at finde ud af, om det er pga proxy indstillinger. Jeg har fulgt det her råd:

http://help.live.com/help.aspx?mkt=da-DK&project=WL_Messengerv9&querytype=keyword&query=80048820&Product=2&Version=14.0.8064.0206&ErrorCode=80048820&ErrorId=80048820&Locale=da_ms
Avatar billede ginge123 Nybegynder
24. august 2009 - 19:02 #4
Hejsa

Har selv det problem nu. Har også fulgt rådet i ovennævnte link.
Fandt du nogensinde svaret ????

Jeg kører windows7 vers.7100 og alt har kørt fint i lang tid. Lige indtil for 2 dage siden. Mit internet kører fint
Har prøvet at søge i google og følge diverse råd m.m. uden held :-(

Nogen gode råd