Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2009 - 10:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af boks med dagens vejr på hjemmeside

Hej

Jeg ønsker hjælp/link til mulighed for indsættelse af lille boks på en hjemmeside, der viser dagens vejr og opdateres løbende af sig selv. Jeg ved ikke om det findes gratis, men håber det gør.

Venligst kom med et link og en kort beskrivelse af hvad der skal gøres, så jeg hurtigt kan få det igang.

Mvh
Sprucemoose
Avatar billede Slater Ekspert
27. februar 2009 - 10:22 #1
Kan du noget programmering? Yahooapis.com giver f.eks. mulighed for at få vejret i XML-format, så man selv kan sætte det ind på sin side, præcis som man vil. Men det kræver naturligvis at man selv kan finde ud af at få det fra XML til sin side.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2009 - 10:30 #2
Hej jeg kan lm. html, asp osv men er nogle år tilbage og kender ikke direkte til xml-programmering. Håbede lidt på at man kunne indsætte noget html, java eller lign som så opdaterede via modersiden eller hvad man skal kalde det..?
Avatar billede bitkid Nybegynder
27. februar 2009 - 10:30 #3
Prøv google gadgets:
http://www.google.com/ig/directory?synd=open

Der kan du hente en kode der skal indsættes på din side. Det ser ret simpelt ud, uden at jeg dog har prøvet det selv.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2009 - 11:10 #4
Har lige prøvet google's den er lidt voldsom i størrelse og kan ikke få den til at starte i jylland. Starter med hele verden :-)
Avatar billede bitkid Nybegynder
27. februar 2009 - 13:58 #5
Prøv at søge på weather på siden. Der er en masse af dem og jeg har i hvert fald haft helt til at få mindst én af dem til at vise en temperatur fra Danmark.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2009 - 14:07 #6
Du husker ikke tilfældigvis hvilken vel? :-)

De fleste er kun for USA
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
15. april 2009 - 14:08 #7
hejsa. venligst send et svar så du kan få dine point. tak for hjælpen