Avatar billede peterk Nybegynder
26. februar 2009 - 14:22 Der er 7 kommentarer

Log in på PC som tidligere har stået i netværk

Jeg har fået en gl. aflagt PC fra arbejdsplads som har stået i netværk. Ved opstart af PC, beder den om password og vil logge ind på gl. netværk. Password er kendt, men da den ikkke længere står i forbindelse med netværk melder den fejl. Hvordan får jeg PC til at blive en stand alone maskine ? Pc kører XP
Avatar billede peterk Nybegynder
26. februar 2009 - 14:41 #1
Skal maksinen ominstalleres, dvs. indlæse alt software igen ?
Avatar billede falster Ekspert
26. februar 2009 - 15:00 #2
Er der ikke en rulleliste, hvor du kan vælge "Denne pc" eller lignende i stedet for netværket (domænet)?
Avatar billede peterk Nybegynder
26. februar 2009 - 16:06 #3
Nej, man kan kun vælge det gl. netværk.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2009 - 16:13 #4
den er tilsluttet et eller andet netværk via den server arbejdsgiveren brugte og det er vel bare at melde den ud af netværket - du skal måske bruge koden fra netværket.

m.v.h
Avatar billede peterk Nybegynder
26. februar 2009 - 16:15 #5
Det kræver måske at man tilslutter den netværket igen ?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2009 - 18:37 #6
ja groft sagt. på serveren er den tilmeldt et eller andet domæne - det ved administratoren hvad hedder og han bruger et password for at logge den af og på med.

på hjemme pc hedder domænet noget andet aå det skal sikkert også ændres.

hvis du ikke har password bliver det lidt svært men ikke umuligt men jeg vil ikke udbrede den viden til læsning her på siden

hvis jeg fik fingre i sådan en svend der har kørt et stykke tid på et domæne ville jeg ikke betænke mig på at formatere den.

du kunne evntuelt hente det her og lave en bootbar cd og lade den gøre det for dig fordi det kan den.

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=ophcrack

det er lovligt nok på din egen pc men ude i samfundet koster det hvis du bliver taget i gang med at knække deres pc
Avatar billede sebbelov Nybegynder
26. februar 2009 - 18:50 #7
PC'en skal sikkert fjernes fra virksomhedens Domæne og det er kun en Domæneadministrator der kan gøre det. Hvis du ikke kan få virksomhedens administrator til at frigive PC'en så skal den ominstalleres.

Under alle omstændigheder er det altid bedst at ominstallere pc'en da der ofte er specielle sikkerhedsregler og rettighedsblokeringer i firmaPCere.