Avatar billede lasse_kj Nybegynder
26. februar 2009 - 10:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk i IBM T60

Jeg ejer en IBM T60 model F2G 2007 og overvejer at sætte en større harddisk i maskinen.

Mit problem er at jeg ikke kan se hvilken SATA interface min computer understøtter?

Den nuværende harddisk jeg har siddende i er en Fujitsu MHV 2080 BH. Når jeg søger på google kan jeg finde frem til at harddisken besidder flg. interface:

ATA/ATAPI-7, SATA II Ext to SATA1.0a,SATA II Electrical Spec.1.0

Kan jeg sætte en harddisk i med S-ATA 300?

Er harddisken bagudkompatibel sådan at hvis computeren f.eks.kun understøtter S-ATA 266 kan den så køre på systemet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. februar 2009 - 10:21 #1
Ja harddiske er bagudkompatible.

I bærbare skal man også være opmærksom på at harddiskene fåes i 3 tykkelser!
Avatar billede lasse_kj Nybegynder
26. februar 2009 - 10:42 #2
Okay det lyder fint, så den kan både køre SATA I og SATA II.

Så vidt jeg kan se er den kun 9,5 mm tyk så tilbage er spørgsmålet hvilken type er det man skal søge efter på EDB priser?

Synes ikke jeg kan se dimensionerne

2,5" Slimline
2.5"
2.5" SFF
2.5" x 1/4H
2.5" x 1/6H
2.5" x 1/8H
Avatar billede jokkejensen Novice
26. februar 2009 - 11:00 #3
Jeg vil godt vove at påstå at alle passer.

1/4 er dog 10,16mm

/J
Avatar billede lasse_kj Nybegynder
26. februar 2009 - 15:28 #4
Lyder alletiders.

Så burde det ikke være så vanskeligt at finde en der passer!
Avatar billede jokkejensen Novice
26. februar 2009 - 18:25 #5
Ej, men spild lige de 2 sec, og ring til en sælger, og få ham til at garantere det, gerne på skrift, så kan du smide den tilbage.

/J