Avatar billede miovester Nybegynder
25. februar 2009 - 17:45 Der er 11 kommentarer

Pc skærm sammen med Philips tv VGA til Component

Hej

Jeg har problemer med at koble min bærbar til mit philips fladskærm.

Jeg har købt et kabel:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/component_til_vga/component_til_vga_kabel_10_m_1715_da.html

Men der sker ingenting, når jeg tilslutter det til mit tv...

Tv'et har følgende tilslutningsmuligheder:

Ext 1 SCART Lyd L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB
Ext 2 SCART Lyd L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB
Ext 3 YPbPr, Audio L/R ind, VGA PC-indgang

så Har sat det til i Ext 3 og farverne passer sammen...

Hva gør jeg forkert?
Avatar billede Inqk Nybegynder
25. februar 2009 - 18:18 #1
Du skriver dit TV har VGA PC-indgang. Skal du ikke bare bruge et almindeligt skærmkabel?
Avatar billede miovester Nybegynder
25. februar 2009 - 18:28 #2
Det er ikke et vga, stik. Men tre stik Rød, Blå og Grøn...
Avatar billede miovester Nybegynder
25. februar 2009 - 18:29 #3
Eller Y - Pb - Pr
Avatar billede Inqk Nybegynder
25. februar 2009 - 18:39 #4
Og du er sikker på du har valgt Ext 3 indgang på dit TV?
Avatar billede jesperpress Nybegynder
25. februar 2009 - 18:41 #5
Hvis fjernsynet har RGB-ingang er der et stik som det der sidder på PC-udgangen og så kan de forbindes med et alm. PC-skærmkabel. Det er langt den bedste løsning
Avatar billede miovester Nybegynder
25. februar 2009 - 19:02 #6
Der er desvære ikke et direkte stik, jeg kan ihvertfald ikke finde det så...

og ja tvet står på EXT 3... Stikket er placeret ved siden af de to skart indgange.

Og jeg har prøvet at bruge Fn + F5 for skærm indstillinger.
Avatar billede Inqk Nybegynder
25. februar 2009 - 19:16 #7
En RGA indgang er et almindeligt Scart-indgang. Måske skulle du prøve med et VGA-Scart kabel.
Avatar billede miovester Nybegynder
25. februar 2009 - 19:29 #8
NEj RGA indgangen er 3 stik Rød, Blå og Grøn

Og jeg har prøvet men vga- skart, men fandt ud af at kablet kun kunne vise fra skart til vga, så det dude ikke..

Så nu overvejer jeg at købe en ny pc'er med hdmi stik, det kan vel ikke gå galdt... er ved at være PÆNT træt af dette projekt..
Avatar billede Inqk Nybegynder
25. februar 2009 - 22:46 #9
Så skal du jo have en VGA - Scart der går den anden vej, hvor scartstikket er en udgang og ikke en indgang som du har prøvet.

Scart er nemlig designet så signalvejen kan gå begge veje. Hvilket er grunden til den har 25 forbindelser.
Avatar billede miovester Nybegynder
27. februar 2009 - 16:56 #10
okay, hvor køber man så et vga til scart, jeg har nemlig kun fundet scart til vga...
Avatar billede Inqk Nybegynder
27. februar 2009 - 19:03 #11
Det har jeg desværre ingen idé om.