Avatar billede drsniper Nybegynder
25. februar 2009 - 11:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Automatisk kopiering af filer

Hejsa. Jeg har en usb-pen som jeg gerne vil bruge til at lave backup af min mappe "Dokumenter". Jeg har partitioneret min harddisk så mappen "Dokumenter" er lig med drev D.

Jeg vil nu gerne have lavet et ikon på skrivebordet, så når jeg trykker på det, kopiere den automtisk alle filer fra mappen "Dokumenter" (Drev D) til denne USB-pen (Drev F).

Kan dette lade sig gøre uden jeg skal til at installere nogle former for programmer. Jeg kører Win XP Pro.
Avatar billede psychopixi Nybegynder
25. februar 2009 - 11:31 #1
Hent den nyeste zip-fil fra denne side:
http://www.viara.cn/en/dirsync.htm

Udpak arkivet og f.eks indholdet ind i programmer.

Lav derefter et batch script ved at lave en tekstfil "backup.txt" og omdøb den til "backup.bat". Åben backup.bat i notepad og skriv:
"lokation til dirsync" "Hvor der backuppes fra" "hvor der backuppes til"

eksempel:
"C:\Program Files (x86)\dirsync2\dirsync.exe" "C:\Users\Pryschopixi\Desktop" "C:\Users\Psychopixi\Desktop\backup"

Når dette er gjort gemmer du backup.bat. Herefter kan du blot dobbelt klikke på filen, og så tager den automatisk backup til din ønskede lokation.

God fornøjelse:)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2009 - 06:04 #2
Hvis der et OK at kopiere de filer som allerede er på USB sticken, så vil en BAT fil med en enkelt XCOPY kommando vel kunne gøre det.