Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2009 - 20:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave pdf dokumenter

Hej folkens,

Jeg sidder og skal ha fundet en måde at lave pdf dokumenter med C# i en lille applikation, der henter sine data fra en MS SQL server.
Jeg er faldet over noget der hedder flypdf som er udviklet i c, c++ og c# og det er gratis. Det findes på http://flypdf.svn.sourceforge.net/ (SVN).

For at compile det skal man have zlib til windows og det er også fint lykkedes mig at compile det hele. Men når jeg kører et af eksempelerne får jeg en melding om at jeg er ved at hente læse eller skrive et sted i hukommelsen som jeg ikke har tilladelse til.

jeg vil høre om der er nogle af jer som kan få flypdf til at virke på windows, samt skrive hvorledes i gør det så jeg også kan. ELLER, kommer med et alternativt, gratis vejledning eller noget til, hvordan jeg laver pdf dokumenter fra C#.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 20:41 #1
Avatar billede everclear Praktikant
25. februar 2009 - 01:20 #2
Jeg er helt med Arne på den her. Har selv brugt itextsharp flere gange.
Det kan være en smule kringlet at gå til, men det indeholder en hel del funktionalitet til at lave PDF'er direkte fra C#.
Avatar billede andreas Nybegynder
25. februar 2009 - 22:14 #3
Jeg prøver lige at kigge på itextsharp og ser hvad det kan bruges til. Er der nogen speciel god måde at implementere det på? jeg tænker eventuelt at kompile det til en dll, og så anvende den dll i mine projekter således det er nemmere og update disse?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2009 - 22:29 #4
Jeg vil da tro at de downloades netop indeholder en DLL som du kan ref'e i dine projekter.
Avatar billede andreas Nybegynder
27. februar 2009 - 15:21 #5
Jeg sidder og leger en del med itextsharp. Og har fået lavet .dll's osv nu til mine projekter. Men jeg savner noget dokumentation på hvordan det virker. Med dets funktionalitet osv. Er det bare mig der ikke kan finde det?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2009 - 17:08 #6
Avatar billede andreas Nybegynder
28. februar 2009 - 15:13 #7
Jeg begriber ikke, jeg ikke har fundet den side der :) Men tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2009 - 15:17 #8
Så vil jeg smide et svar.
Avatar billede andreas Nybegynder
02. marts 2009 - 15:11 #9
Det er godt nok super lækker det der itextsharp. Det må jeg sige.

Jeg har dog et lille problem med, når jeg bruger absolute position på f.eks. et billede. Så måler den fra bund/left og ikke top/left?