Avatar billede nugie Nybegynder
21. februar 2009 - 19:41 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Touchscreen program til styring af musik, film og billeder

Goddag.
Jeg går lidt med tanken om at sætte et touchscreen system op i min lejlighed. Jeg har en nogle tanker om hvordan det skal se ud og fungere, men jeg har ikke kunnet finde noget program der på nogen måde ligner det.

For at forklare hvad det går ud på:
Det skal være et program der holder styr på billeder, film og musik. Man kan ud fra hovedvinduet vælge musik, film eller billeder. --> http://img145.imageshack.us/my.php?image=touch.jpg (et hurtigt udkast). Derfra kan man klikke videre ind på de forskellige undergrupper --> http://img89.imageshack.us/my.php?image=touch2.jpg . Programmet skal indeholde en player, som kan afspille musikken og holde styr på playlister, kunstnere osv.
Filmdelen skal opbygges på samme måde, men output signalet skal foregå via TV-out/HDMI-out i computeren.
Billeddelen ved jeg ikke rigtig.. Outputtet på skærmen eller på fjernsynet..

Findes der sådan et program, eller kan man på en nem måde selv opbygge sådan et program??
Avatar billede ejldk Nybegynder
21. februar 2009 - 20:41 #1
uden at have undersøgt det nærmere lyder det som et ganske almindelig media-center program, bortset fra at du vil have dine film og evt billeder smidt ud gennem hdmi. har du prøvet den indbyggede medie-center funktion i vista ?
Avatar billede Thomas77 Nybegynder
21. februar 2009 - 22:40 #2
Hvis du har mod på det kan du installere windows 7 beta! ...det har integreret touch interface. Så er du også fri for 3. parts programmer der ligger en touch brugerflade ovenpå dit eksisterende O.S.
se demo videoer her:
http://www.youtube.com/watch?v=ybylnQz9ZL0

http://www.youtube.com/watch?v=ctlvb6UBkJA
Avatar billede nugie Nybegynder
22. februar 2009 - 12:47 #3
Jeg ved ikke hvorfor ordnet mediacenter fuldstændig er svedt ude. Windows 7's touch interface ser meget lækker ud, men tror ikke lige det er det, som jeg vil kaste mig ud i.
Hvilke andre alternativer findes der af mediecentre, som man kan downloade? Evt, shareware. Bare så længe det er noget der fungere godt!
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. februar 2009 - 12:54 #4
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
22. februar 2009 - 13:16 #5
Jeg ville kigge noget på mediaportal.

Efter hvad jeg husker når jeg har sat mit op har det alle de ting du søger :) Men det er til tider meget besværligt at sætte op :(