Avatar billede Dwarfieboy Nybegynder
20. februar 2009 - 15:39 Der er 10 kommentarer

Skift fra Broadcom til Fullrate.

Hej Eksperter.

Så vidt jeg ved er Broadcom leverandør til hele vores andelsboligforening. Men jeg går og overvejer at skifte internet udbyder fra Broadcom Bolignet til Fullrate, da jeg kan få meget mere internet til næsten samme penge.
Men efter at have snakket i telefon med begge parter er jeg blevet i tvivl om, om det overhovedet kan lade sig gøre.

Da jeg ikke lige kunne finde nogle oplysninger omkring opsigelser på Broadcoms hjemmeside, ringede jeg til dem og fik at vide at jeg havde en måneds opsigelse. Fint nok. Jeg spurgte i samme ombæring, om det kunne lade sig gøre at køre internet fra en ny udbyder over samme linje som der ligger der nu, hvortil han svarede at det kunne ikke lade sig gøre.

Jeg ringede herefter til Fullrate for at høre om de kunne levere internet igennem den linje jeg har liggende, han fik min adresse osv, og efter at have tjekket sagde han at det kunne han ikke se nogle problemer i...

Hvem skal man så stole på her? Den nuværende udbyder, der selvfølgelig vil beholde mig som kunde, eller den nye udbyder, der er interesseret i at få mig over på deres side?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. februar 2009 - 16:29 #1
Broadcom leverer via fiber og Fullrate via kobber.

Så om du kan skifte, kommer an på om du har et alm. telefonstik i din lejlighed.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. februar 2009 - 16:32 #2
Hvilken hastighed har du da nu, siden du mener, at du får mere ved at skifte til en kobberløsning?
Avatar billede Dwarfieboy Nybegynder
20. februar 2009 - 16:40 #3
Jeg har 6/6 mbps hos Broadcom - til 229/md.
Men så kommer næste spørgsmål jo:
Kan de levere 20 mbps igennem kobber?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. februar 2009 - 16:48 #4
Jeg kan ikke forstå hvordan du kan være utilfreds med din nuværende hastighed/pris :)

Om Fullrate kan levere 20Mbit/s kommer an på kvaliteten af dit kobber samt afstanden til den nærmeste central.

Men de kan kun levere 2Mbit i upload...
Avatar billede Dwarfieboy Nybegynder
20. februar 2009 - 16:56 #5
Jeg har før siddet med en delt 100 mbps linje. Så er der langt ned til 6 mbps :)
Og 20/1 til 299 er da langt at foretrække frem for 6/6 til 229. Upload hastigheden skal jeg ikke rigtig bruge til noget.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. februar 2009 - 17:11 #6
Du bruger jo upload når du downloader, men det er jo dig selv, der kender dit behov :)

Personligt ville jeg foretrække en 10/10 fremfor en 20/1.
Avatar billede Dwarfieboy Nybegynder
20. februar 2009 - 17:27 #7
"Du bruger jo upload når du downloader"

Tjah, det ved jeg ikke noget om. Er ikke så meget inde i det tekniske. Men det er vel downloadhastigheden der er det vigtigste, hvis jeg ikke skal have de store ftp servere eller lignende kørende?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. februar 2009 - 17:36 #8
Som sagt, så kender du jo bedst dit eget behov :)
Avatar billede Dwarfieboy Nybegynder
20. februar 2009 - 17:41 #9
Tjah, det vil jeg da håbe :)
Tak for svarene i hvert fald, så blev jeg da så meget klogere.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. februar 2009 - 21:32 #10
Velbekomme :)