Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 21:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Zepto z6224w har tabt mæglet

HEj, min ellers udemærkede xp-laptop har i løbet af natten, eller formiddagen, mistet lyden... Den gør til gengæld opmærksom på at den har fundet ny hardware, et PCI-Device med id.:
PCI\VEN_8086&DEV_284B&SUBSYS_00401170&REV_03\3&B1BFB68&0&D8
Der synes ikke at være noget på nettet omkring hvad det er for noget.
Jeg har forsøgt at geninstallere realtek driveren, men det virker ikke. Der er stadig højtaler icon i højre hjørne, men der kommer ingen lyd! er noget brændt sammen, eller hvad er der galt.
Der plejer i øvrigt at komme infarødt lys ud af jackstikket, men det er også slukket.
Hjælp - Mvh. Tage
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 21:21 #1
ingen gule streger i enhedshåndtering ?
Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 21:34 #2
Udråbstegn v. PCI-devices, under system-devices. Samt Gult spørgsmålstegn v. mass storage controller
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 21:41 #3
Det kunne være en ide at fjerne enheden i enhedshåndtering og finde den rigtige driver
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 21:41 #4
det skulle ikke have været et svar. Beklager
Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 21:50 #5
okay, men jeg ved ikke hvilken driver der mangler. Hvad sker der hvis jeg fjerner den?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 21:57 #6
så kommer den igen uden driver ved næste opstart, som ny harddware fundet
Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 21:59 #7
så prøver jeg det:) men jeg ved jo stadig ikke hvilken driver den vil have.
Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 22:07 #8
det gør ingen forskel, jeg har jo ikke de drivere den beder om:(
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 22:15 #9
Nej der vil stadiog være en gul streg i enhedshåndtering, men hvis du er sikker på at du før installerede driveren korrekt, må se på nettet eller en cd efter den driver dér virker.  Prøv på producentens hjemmeside
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 22:20 #10
http://list.driverguide.com/list/company3199/

måske du kan finde noget her ?
Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 22:21 #11
jeg har forsøgt at installere lyd-driveren fra zepto + den nyeste fra realtek, men det virker vist ikke rigtigt... men jeg ved jo heller ikke hvad "PCI\VEN_8086&DEV_284B&SUBSYS_00401170&REV_03\3&B1BFB68&0&D8" er for noget... er det lydkortet?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 22:35 #12
Jeg ved heller ikke, med ved at gogle på PCI\VEN kommer en del frem om lyd og drivere.

Jeg syntes du skal lukke dette spørgsmål ved atlægge et svar selv og oprette et nyt om f.eks manglende drivere  til Zepto-PC
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 22:44 #13
den nyeste fra realtek:  Er du sikker på at det skal være den nyeste ?
Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 22:53 #14
Ok, det prøver jeg så. Tak for det.
Avatar billede tageworm Nybegynder
19. februar 2009 - 22:53 #15
luk!