Avatar billede poo Nybegynder
03. juli 2001 - 21:03 Der er 8 kommentarer

Åbner delte drev ved Boot/Opstart

Hejsa..

Jeg har fået et lille sjovt problem, min WinME har fået den sjove ide, at åbne et vindue med 2 af mine 3 delte drev, hver gang jeg booter maskinen. (de kommer frem på skrivebordet)

Fjerner jeg delingen, så kommer de IKKE frem ?

Det er \"kun\" mit Delte E og F drev der kommer frem, Ikke mit S drev som er delt fra samme maskine..

Mvh. Peter
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. juli 2001 - 15:57 #1
Hejsa....

Hmmmmmm, har hørt om det før, og har før løst problemet, ved at finde ud af at der var mapper med samme navn, på drevene.......da man opdøbte dem, gjorde den det ikke mere........skummelt ikk\'?......:o)
Ved ikke om det lykkedes for dig, men kan håbe...

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede wizax Nybegynder
09. juli 2001 - 15:41 #2
Prøv at lukke vinduerne, og så derefter lukke maskinen rigtigt ned.

Eller kig i din Start-undermenu om der skulle ligge nogle links..

Avatar billede blueyed1 Nybegynder
10. juli 2001 - 08:23 #3
Tager lige en lytter, det samme problem har jeg. Ligemeget om man lukker stifinder helt ned hver gang, så popper de op med de delte drev næste gang maskinen startes.
Avatar billede klatten Nybegynder
10. juli 2001 - 11:55 #4
poo> har du omdøbt mapperne og så genstartet?
Avatar billede poo Nybegynder
05. august 2001 - 12:17 #5
Beklager.. - men ingen af forslagene har virket indtil vidre...
Avatar billede twinman Nybegynder
30. august 2001 - 12:57 #6
Jeg har selv haft problemet. Har du Norton Firewall installeret, hvis du har det er jeg sikker på at løsningen er her:
Problemet ses oftest i Windows ME. Det skyldes Norton Personal Firewall eller Norton Internet Security. Normalt startes de fra registreringsdatabasen. For at løse problemet skal opstarten forsinkes ved at starte fra Startmenuen. Først skal Norton Personal Firewall/Internet Security indstilles til manuel opstart. Det gøres i Options - Personal Firewall/Internet Security, her vælger du Manual i Startup. Klik OK og luk Norton.
Fra Windows Start - Søg, søger du efter filen IAMAPP.EXE Bemærk stien til filen (kan være du skal markerer den for at se det). Højreklik et tomt sted på skrivebordet, vælg Ny - Genvej. I tekstfeltet skriver du stien f.eks. sådan: \"C:\\Program Files\\Norton Internet Security\\Iamapp.exe\" /load
Anførelsestegnene skal være der og bemærk load kommandoen (og mellemrummet før /). Det gør at programmet starter i baggrunden. Marker genvejen med enkeltklik og træk den til Start - Programmer - Start.

Kilde: symantec

Avatar billede jezz Nybegynder
18. september 2001 - 13:34 #7
Har du installeret en HP printert kan det skyldes nogle af filerne så find en opdatering på HP´s hjemmeside, ellers er det som sagt NFP der er skyld i det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 14:35 #8
Lukketid !