Avatar billede lonet Nybegynder
03. juli 2001 - 20:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

wpg-fil konverteres om til jpg (eller lign)

Hejsa
Jeg har en graf i et tidligere wpd-format, som jeg nu har lavet om til en html-fil.

Mit problem er, at jeg ikke kan få den pokkers graf lavet om til en jpg, png eller noget som ligner, så jeg kan få den med på nettet.

Jeg har gemt den som en særskilt wpg-fil og så har jeg forsøgt at konvertere den om, men når jeg åbner, er filen bare blank....

Nogen råd?
Avatar billede lonet Nybegynder
03. juli 2001 - 20:53 #1
wpd-format skulle have været = wpd-dokument....
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. juli 2001 - 22:33 #2
Kan du ikke bare kopier (ctrl + c) grafen, og ligge den ind (ctlr + v) i et nyt tomt billede i et billedebehandlingsprogram, såsom photoshop.

Men jeg kender ikke lige udmidlebart formatet, er det et der kan dannes i word, wordperfect, excel eller et hvilken andet program ?
Avatar billede lonet Nybegynder
03. juli 2001 - 22:38 #3
Det er et format, som dannes i Wordperfect.

Jeg kan ikke kopiere det over.... Det vil s.. ikke!
Avatar billede stigmata Nybegynder
04. juli 2001 - 03:06 #4
lav skærm-dump af grafen i 100% (Print Scrn) og paste (ctrl+v) den ind i et billedebehandlinsprogram (beskær (crop) billedet så du kun får grafen med!) -> gem som jpg.

/s:mata
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. juli 2001 - 09:26 #5
Importer din wpd ind i Corel Draw, og gem som html.

Så skulle den være klaret
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
04. juli 2001 - 09:31 #6
Åben dit WP dokument i Word - gem det som en HTML fil, og billedet vil blive gemt som en gif-fil formentlig med navnet \'image1.gif\'

Avatar billede lsskaarup Nybegynder
04. juli 2001 - 19:59 #7
Så vil det nok være bedste at gemme det som html, som både sh-dk og michaelprehn siger, her får du nemlig en bedre kvalitet af billedet end hvis du copy-paste\'er.