Avatar billede larsande Nybegynder
19. februar 2009 - 14:25 Der er 1 kommentar

caching på mobiltelefon

Hej jeg har lavet en hjemmeside til en forening og er ved at lave en simplificet løsning af nogle af siderne til brug på mobiltelefoner. Et af problemerne er når brugerne skal logge på via mobilen, som jo er lidt besværligt. Er der nogen som har et bud på hvordan kan kan simplificeret dette. Kan man lave noget caching af en art så eks. brugerens brugerid kan huskes og han derved kun skal indtaste et password?
Avatar billede wise Seniormester
28. februar 2009 - 20:02 #1
Hmmm, godt spr, men kan man ikke bare bruge en cookie som på web generelt?

Har du tænkt dig at lave det wap (.wml filer) eller bare simple web (.html).
Det virker på mig somom at rene wap sider er på vej ud til fordel for simple html sider.

På min telefon (nokia E50) har jeg en wap og en web browser. Og fx facebook, linkedin, bloglines med mere kører alle i en simpel html.

Og her kommer så pointen, både facebook og bloglines.com logger mig automatisk ind efter at jeg første gang tastede login.
Mit bedste bud er at det er en helt sædvanlig cookie der bruges - men jeg ved det faktisk ikke.

/Lasse