Avatar billede epsonlx80 Nybegynder
19. februar 2009 - 13:33 Der er 9 kommentarer

Driverefterlysning

Jeg har en Epson LX-80 printer, hvortil jeg savner en driver, hvorefter jeg kan udskrive Avery Label 101,6 x 36,0.
Håber at en eller anden kan hjælpe mig eller anvise en farbar "smutvej".
Jeg har installeret Windows 95 og Word 97.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2009 - 13:46 #1
Win95??? Hold da helt op, hvor ligger den langt væk i hovedet...

Men har du en driver til printeren?

Fra WinNT4 og fremefter, definerer man selv størrelsen på de papirer, printeren skal kunne håndtere - og jeg er ret sikker på at Win9x også fungerer på den måde.

D.v.s. det er ikke driveren der definerer, hvilke typer papir printeren skal kunne skrive ud på - det skal du selv definere.

Så hvis du har en driver til printeren (burde være indbygget i Win95), skal du lede efter det sted, man definerer papirstørrelser (Forms).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2009 - 14:05 #2
Driveren er indbygget i Win98 - så mon ikke den også er det i Win95...

Du skal ind i egenskaber for printeren. På fanebladet papir, skal du vælge "Brugerdefineret" (Custom). Her kan du sætte papiret til den størrelse, du skal bruge.
Avatar billede epsonlx80 Nybegynder
19. februar 2009 - 14:23 #3
her tillades der kun 1016 - 4191 og 914 - 5588. Vi skal jo ned 101,6 x 36,0
Avatar billede epsonlx80 Nybegynder
19. februar 2009 - 14:45 #5
Har været der, men 10753 giver os ikke mulighed for at definere pairstørrelsen i højden, som ligger mellem 914 og 5588 og skal ned på 360. Tak for ideen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2009 - 15:41 #6
Og du har set, det er faktor 0,1 mm?

I den win98 jeg har sat op som test, kan jeg køre målet 101,6x91,4 mm = 10,16cmx9,14cm... - det er blot angivet som 1016x914 0,1mm
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2009 - 15:44 #7
Alternativt - Du har ikke muligheden for at definere størrelsen i det program, du skriver ud fra?
Avatar billede epsonlx80 Nybegynder
19. februar 2009 - 15:55 #8
Min mulighed skal ligge i: Windows 95, Word 97 (kan måske fremskaffe Windows 98, men løser det mon problemet?)
Label hedder Avery 101,6 x 36,0 i endeløse baner.
Printeren hedder Epson LX-80 og er en matrixprinter.
Jeg får samme tal frem som dig - nemlig 1016 x 914 og det fungerer jo ikke til Avery 101,6 x 36,0.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2009 - 16:24 #9
Ikke helt - men i bredden gør det jo (antaget at det er bredden der står først).

Læg mærke til de to tal - 1016 (faktor 0,1mm) og 101,6 mm - det er jo det samme, så her er der ingen problemer.

Problemet opstår i højdden... - men når vi snakker Word, skulle jeg altså mene at det er muligt at sætte sidestørrelsen direkte i Word - og så vil den alligevel overskrive indstillignerne i driveren.

Meeen - nu har jeg så ikke lige en Word97 liggende, så her kommer jeg på tynd is... - Har du været inde og definere sidestørelsen? (Filer->Sideindstillinger i nyere versioner)