Avatar billede migduvednok Nybegynder
17. februar 2009 - 16:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

generér vista thumbnails

Mine Vista Thumbnails er lang tid om at generere, hvorfor jeg vil tvinge Vista til at lave thumbnails for alle billeder på min computer. (UDEN at jeg skal ind i hver mappe og se hvert enkelt billede og vente på at thumbnailen genereres)

Kan man det?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. februar 2009 - 10:07 #1
Som standard laver Vista netop thumbnails for alle billeder,hvilket kan gøre explorer lidt tung at arbejde med.Og derfor kan det være en fordel at slå det fra,da det vil speede vista lidt op..

Og det gøres netop i mappeindstillinger under vis,hvor boxen ved Vis altid ikoner aldrig miniature markeres..

Nu er problemet bare at vista "kun" kan huske indstillinger for 5000 mapper,men den hukommelse kan dog øges med et tweak i registreringsdatabasen..Du kan se hvordan her..
http://vistaguide.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=1178

En anden ting der kan tvinge den til at vise miniatures for alt,findes inde i system indstillinger.
Kontrolpanel\System og vedligeholdelse\System og i menuen til venstre vælges Avanceret system indstillinger..Der vælges i bunden af visuelle effekter Vis miniature i stedet for ikoner,som du så markere..
Avatar billede migduvednok Nybegynder
18. februar 2009 - 10:36 #2
den der "vis minature istedet for ikoner" var allerede slået til. Den anden, med at huske flere, implmenterer jeg næste gang jeg installerer windows fra ny, her om ikke så længe.

Tak for svaret, det er IKKE det jeg håbede, men du ved hvad du taler om så du får pointsne.

citat: Men vi kan hvis vi vil øge dens hukommelse til Feks 10,000 i registrerings databasen,så det gør vi sådan her

Åben start og skriv regedit
Naviger nu til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell
I det højre panel skal du høreklikke musen og vælge Ny > DWORD (32-bit) Value > Navgiv det BagMRU Size. Vælg Decimal og skriv 10000
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. februar 2009 - 08:49 #3
Ja 5000 lyder af meget,men grænsen nåes hurtigere end man tror.Derfor kan man med fordel øge dens hukommelse..