Avatar billede zimmerman Nybegynder
16. februar 2009 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Web server performance

Hej, hvad er de afgørende faktorer i en web serveres performance (for end-user)?

Webserverens internetconnection - og upload vel først og fremmest...? Og skal connection divideres med antal brugere der tilgår serveren - eller hvordan regner man?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2009 - 20:54 #1
Begrænsninger er:
- båndbredde fra web server til nettet
- CPU power og RAM på web server
- CPU power, RAM og diske på database serveren bagved
- applikationen selv

De fleste tilfælde af håbløs performance skyldes nok applikationen.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2009 - 20:55 #2
båndbredde = antal samtidige brugere / tid mellem requests * gennemsnitlig størrelse per request
Avatar billede zimmerman Nybegynder
16. februar 2009 - 20:57 #3
Virkelig applikationen...

Hvad får man med gode webhoteller i modsætning til egen hosting. Har de ikke også ofte en stærkere båndbrede?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2009 - 21:37 #4
Gode web hoteller har en pæn båndbredde. Men det kan du også købe hvis du går over i erhvervs internet.

Det du primært får ved at outsource din web server er at det er andre som skal anskaffe HW, installere og konfigurere SW, holde den opdateret med security patches, monitorere den 24x7 etc..

Selvom du outsourcer driften er apllikatione stadig dit ansvar.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
16. februar 2009 - 21:45 #5
OK. Hvad er en pæn båndbrede som regel hos hosting?

Og har man egen server vil man da have en eller to forbindelser -en forbindelse til serveren og en til anden netforbrug?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2009 - 00:08 #6
Hvad der er pæn båndbredde afhænger af hvor mange kunder de har og hvor meget trafik de har brug for.

Selv relativt store firmaer som hoster deres egen web site har kun en forbindelse.

Web hoteller er nok som oftest fysisk et andet sted end firmaet og derfor har de en forbindelse i data centeret og en anden forbindelse hjemme i firmaet.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
17. februar 2009 - 09:18 #7
Tak for god generel info (point).
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2009 - 02:11 #8
Jeg tager det som en opfordring til at smide et svar.