Avatar billede sorenharbo Nybegynder
16. februar 2009 - 20:06 Der er 11 kommentarer

photoshop Save dialog

Jeg har et problem med min photoshop CS3.
Når jeg åbner Save eller Save As dialog boxen, åbner den, og forsvinder igen. Derefter kan jeg ikke bruge photoshop mere.

Det er som om de er der, men man kan bare ikk ese den nogen steder.
Lige gyldigt hvor jeg klikker i photoshop, kommer der en 'dong' lyd. Den samme lyd der vill komme hvis dialog boxen var åben og jeg klikke ved siden af den i photoshop.

Jeg har prøvet at gen installere uden held.

nogen der har et bud ?
Avatar billede hearnz Nybegynder
16. februar 2009 - 20:28 #1
lyder som om dialogboksen gemmer sig bag noget. prøv eventuelt at rykke lidt rundt på lærredet og se om den skulle ligge bag billedet. ellers ved jeg det ikke. hent en ny photoshop?`:)
Avatar billede sorenharbo Nybegynder
16. februar 2009 - 20:40 #2
nope, dialog boxen er helt væk :(
har du en link til en ny photoshop ;-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. februar 2009 - 21:41 #3
hvad sker der hvis du trykker på enter tasten?
Avatar billede sorenharbo Nybegynder
16. februar 2009 - 22:04 #4
så gemmer den, og alt virker igen :)
mystisk.....men takker :)

Hvordan får du point ?
Avatar billede hearnz Nybegynder
16. februar 2009 - 22:05 #5
[har du en link til en ny photoshop ;-) ]

Enten må du downloade trial version på deres hjemmeside og betale for det efter 30 dage, eller være kreativ med google..men jeg vil ikke opfordre til noget ulovligt her så, den må du selv rode med :)

Ellers må vi jo se om vi kan fixe din nuværende installation.
Ja hvad sker der hvis du trykker enter?
Avatar billede justrace Novice
16. februar 2009 - 22:09 #6
Hvis du har photoshop har du vel også en DVD-skive med den?
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. februar 2009 - 22:15 #7
Hvis du bruger mac, har der været problemer Adobe/Mac os dialog, find evt din indstillingsfil og flyt den, det er helt sikkert den der driller
Avatar billede sorenharbo Nybegynder
16. februar 2009 - 22:24 #8
macintosse du skal have point, det virkede med ENTER tasten,
hvordan får du point.........og jeg bruger PC.
Avatar billede prodic Mester
16. februar 2009 - 22:59 #9
Du vil formodentligt opdage, at du igen kan bruge Photoshop hvis du klikker på escape-tasten.
Problemet ses oftest i forbindelse med et dual-skærm setup.

Mig bekendt findes der 2 metoder hvorpå du kan undgå problemet:

1. Byt fysisk rundt på kablerne, så det primære skærmstik er koblet på monitor1.

2. Når boksen forsvinder klikker du på alt+space efterfulgt af m.
Derefter klikker du én gang på piletasterne(venstre/højre).
Derefter kan du ved at flytte med musen/digitizeren rykke rundt på boksen(i form af en stiblet linie).
Når du slipper med musen/digitizeren igen vil du nu se save-boksen fremme. Almindeligvis skal den dog lige resizes.

Enter-tasten er selvfølgelig en mulighed, men i de mange tilfælde hvor jeg har oplevet problemet har ovenstående været den optimale løsning.

Som afslutning kan det nævnes, at du ved at åbne f.eks. InDesign/Illustrator og resize deres respektive save/open-bokse vil opleve at Photoshop igen er aktiv/fremme.
Hvorfor undrer jeg mig over endnu...
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. februar 2009 - 19:04 #10
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. februar 2009 - 19:40 #11
hovsa, forkert spørgsmål sorry